Aviseringar
Rensa alla

Återkommande kattbajsproblem


Paseo
Ämnesstartare

Äter alla katter hårstrån? Jag har haft katt hela mitt liv men före Smilla endast katter som skötte sina behov utomhus varje gång.

Något som händer ibland är att Smilla har ätit ett av mina långa hårstrån, sedan bajsar hon ut det helt men hon kan inte trycka ut hela, och ute på änden släpas bajs som hon sedan drar med sig när hon går och sprider bajs i hela lägenheten. VERKLIGEN HELA lägenheten. Bajs bajs bajs överallt. Och Smilla får panik för att hon inte kan bli av med bajset.

Jag hjälper henne såklart när jag väl får syn på det... Väldigt smetig och obehaglig upplevelse för oss båda.

WHAT TO DO?? Finns det ens något att göra... Äter din katt hårstrån? Förvirrad


   
Citera

Aldrig hört något liknande. Men tänker, rent spontant, att hon borde spy upp håret hon får i sig. Både ditt och sitt eget. Har hon tillgång till att äta gräs?


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

Fingerprints: Har hon tillgång till att äta gräs?

Ja hon har gräs.... Kanske hon inte kan få upp mina långa strån helt enkelt... 


   
SvaraCitera

Paseo:

Ja hon har gräs.... Kanske hon inte kan få upp mina långa strån helt enkelt... 

Äter hon det då?


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

Fingerprints:

Äter hon det då?

Ja hon äter det. Hon spyr också


   
SvaraCitera

Av någon anledning blev jag nöjd när jag läste detta.


   
SvaraCitera

Paseo:

Ja hon äter det. Hon spyr också

Men vad konstigt :S


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

Fingerprints:

Men vad konstigt :S

Men jag tänker eftersom hon inte kan bajsa ut det borde hon inte kunna spy upp det heller.... Jag fattar inte hur hon får i sig det ens Ledsen


   
SvaraCitera

Paseo:

Men jag tänker eftersom hon inte kan bajsa ut det borde hon inte kunna spy upp det heller.... Jag fattar inte hur hon får i sig det ens Ledsen

Nä, låter helskumt. Jag hade faktiskt ringt en vet och fått råd. Det där låter ju besvärligt för er båda. 


   
SvaraCitera

Jobbigt Förvirrad


   
SvaraCitera

Järn:
Av någon anledning blev jag nöjd när jag läste detta.

Haha wtf


   
SvaraCitera

händer för min katt ibland också, men bara väldigt väldigt sällan. får försöka lugna henne och pilla bort 🙁 tusse


   
SvaraCitera

Kanske är det något så enkelt som att hon gillar dina hårprodukter, men det är ju hursom inte bra för henne att få i sig ditt långa hår eftersom det kan snurra sig ikring hennes inre delar.
Bra att du ger henne kattgräs.
Men ah kolla med vet. Kanske vill hen ta lite prover.


   
SvaraCitera

Det har hänt min katt flera gånger fast att hon har ätit upp sitt egna hår! Om det är ditt hår är den enda lösningen att försöka att inte lägga ut tex hårborstar eller sånt och om du "fäller" det lite överallt i lägenheten bara dammsuga så ofta du kan. Om det skulle också vara kattens hår (Om katten är långhårigt är det troligen katten också) så är det bra om du byter fodret till sånt hära med hår grejs (foder för långhåriga katter om du har en långhårig katt) för det hjälper verkligen! Lycka till 😛


   
SvaraCitera