Aviseringar
Rensa alla

Återställa sin dator


Ämnesstartare

Jag har en ASUS windows 8 bärbar dator.
Nu vill jag återställa min dator. Allt ska bort. Filer, bilder hela bunten, men inte windows förstås. Men återställa den så man får den i samma läge som man fick den när man köpte den, någon som vet hur man gör?


   
Citera

På många datorer trycker man f10 eller liknande vid start för att komma till en recovery guide. Annars så kan det också följa med skivor med datorn du ska använda. 
Olika för olika tillverkare. Bästa är nog att fråga Asus själva 🙂 


   
SvaraCitera

Om du går in på inställningar så hittar du det typ längst ner så väljer du att rensa datorn helt Glad


   
SvaraCitera

Jollikollilolli:
Jag har en ASUS windows 8 bärbar dator.
Nu vill jag återställa min dator. Allt ska bort. Filer, bilder hela bunten, men inte windows förstås. Men återställa den så man får den i samma läge som man fick den när man köpte den, någon som vet hur man gör?


   
SvaraCitera

Dra musen åt häger så menyn på sidan kommer upp. Välj sedan inställningar. Sedan ändra datorinställningar. Sedan väljer du uppdatera/återställ och slutligen återställning. Välj sedan vilket av alternativen du vill och följ guiden som tar dig igenom processen! Lycka till!


   
SvaraCitera

Glöm inte bara bort att göra en kopia av allt du vill spara typ bilder, brev, länkar, passwords osv därför iom att du gör en fabriksåterställning så blir datorn lika ren som den dagen du köpte den. Likaså om du installerat program på datorn - glöm inte bort att göra en backup av dom. Gäller naturligtvis bara i första hand program du betalat för. Gratisprogram är ju bara att gå ut och hämta om igen. 

Får jag fråga varför du vill göra en fabriksåterställning? Virusattack?


   
SvaraCitera

Någon som vet hur man gör detta på en macbook? Söt


   
SvaraCitera

Mindfly:
Någon som vet hur man gör detta på en macbook? Söt


   
SvaraCitera

My dreams are her:

thank yoou


   
SvaraCitera