Aviseringar
Rensa alla

Återupptagna förhållanden?


Ämnesstartare

Hej.

För precis en vecka sedan gjorde min flickvän slut. Hon säger att det var ett mycket svårt och tveksamt beslut som hon tvingades att ta.
Hon känner att hon älskar mig jättemycket trots att hennes känslor har svalnat en aning. Hon menar att hon verkligen vill ha tillbaka sin känslor och bli tillsammans med mig igen. Något jag önskar över allt annat.

Nu till min egentliga fråga: Är det någon som har haft ett förhållande som har tagit slut, som genom att ha varit ifrån varandra ett tag har återförenats med sin flickvän/pojkvän igen?

Vore väldigt tacksam om någon vill dela med sig av hur det gick till för er [smile].


   
Citera

Har inte varit med om det, men jag ser inga problem. En vecka är ju inte alls långt. Hur länge hade ni varit ihop innan hon gjorde slut/ni tog en paus (som jag hellre skulle vilja se det)?


   
SvaraCitera

Asså, bli inte ihop med henne igen, dålig ide.


   
SvaraCitera

Jo jag har varit med om det. Men dessvärre är det inge bra.
Vi gjorde slut och blev tillsammans igen efter två månader. VVi hade det jätte bra de två första veckorna. Men sedan så kom de tillbaka till det gamla vanliga igen. Inget spännande alls. Och om hon säger att hennes känslor svalnat så kan du ge dig på att de säkert svalnar ännu mer..
Ledsen att säga det..:/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skitliv:

Hur länge hade ni varit ihop innan hon gjorde slut/ni tog en paus (som jag hellre skulle vilja se det)?

Nästan 2.5 år hade vi varit tillsammans. Så det var rätt seriöst.


   
SvaraCitera

PeterR:

Nästan 2.5 år hade vi varit tillsammans. Så det var rätt seriöst.

Okej. Men hon säger ju att hon älskar dig, hon kanske bara inte är kär i dig längre. Inte på samma sätt menar jag. Men kan ju inte känna likadant i början av ett förhållande som man gör efter 2,5 år. Men alltså, det är ju olika. Hon kanske inte rikigt vet vad hon känner heller. Känslorna kanske inte har svalnat, men att hon känner på ett annorlunda sätt nu än vad hon gjorde i början.

Träffas ni nånting överhuvudtaget nu?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GulOchFulRimmar:

Men sedan så kom de tillbaka till det gamla vanliga igen.

Klart man räknar med att det kan bli så. Men man vill bara tro att en längre tid ifrån varandra kan stärka förhållandet och få henne att vilja tillbaka, men det känns ju svårt.


   
SvaraCitera

ja, var tsm med en ett tag sen gjorde vi slut. sen var jag tsm med en annan ett längre tag sen gjorde jag slut och sen blev jag tsm med den första igen. det höll inte [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja precis, har försökt tänka i de banorna med. Att hennes känslor helt enkelt bara har förändrats med tiden så att hon inte längre känner likadant. Jag har försökt att snacka med henne om att känslor förändras, för det har ju mina också gjort för henne med tiden. Men hon svarar att knappt själv vet hur hon känner.
Hon säger ju att hon har svårt att låta bli att kontakta mig, för att hon saknar mig så mycket. Jag vet inte hur man ska tolka det riktigt.

Vi har bestämmt att vi inte ska träffas på ett tag iaf, för det känns svårt att veta hur man ska kunna umgås som vänner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

ja, var tsm med en ett tag sen gjorde vi slut. sen var jag tsm med en annan ett längre tag sen gjorde jag slut och sen blev jag tsm med den första igen. det höll inte [smile]

Kan tänka mig att det ofta skiter sig. har man haft någon imellan blir det kanske svårt för båda att hitta tillbaka till varandra igen.


   
SvaraCitera

ja... Vi var tillsammans i kanske... 7 månader? sen gjorde vi slut, jag blev tillsammans med någon annan, fyra månader senare blev vi ihop igen. Var tillsammans i kanske två eller tre månader, sen tog det slut på grund av mitt bristande intresse.


   
SvaraCitera

PeterR:

Kan tänka mig att det ofta skiter sig. har man haft någon imellan blir det kanske svårt för båda att hitta tillbaka till varandra igen.

jo men grejen är ju att första gången det tar slut så gör det ju det av en anledning [crazy]


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

första gången det tar slut så gör det ju det av en anledning [crazy]

kanske till och med fler [crazy][crazy]


   
SvaraCitera

Tickstart:

kanske till och med fler [crazy][crazy]

haha jaja [crazy]


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

haha jaja [crazy]

Borde tänkt på det, virrpanna [crazy][crazy][crazy]


   
SvaraCitera