Aviseringar
Rensa alla

Att älska att hata


Ämnesstartare

Lounge fact:

haha.. tycker känslan kan dyka upp ibland, inte mot folk i min omgivning dock.. typ lärare.. var den enda i min klass som var snäll mot lärarna

Menar du att du vill vara dumelak som resten? 🙁
Det är alltid bra att vara snäll. Snäll är ett underskattat ord överlag. Snäll har ingenting med mesighet att göra. Snäll är att vara snäll och det är vad alla vinner mest på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Menar du att du vill vara dumelak som resten? 🙁
Det är alltid bra att vara snäll. Snäll är ett underskattat ord överlag. Snäll har ingenting med mesighet att göra. Snäll är att vara snäll och det är vad alla vinner mest på.

nej.. men däremot kan jag vara bitchig ibland.. och inte bry mig nämnvärt.. rätt sällan förekommande men egenskapen finns där

framtidstron lever:

Det är alltid bra att vara snäll. Snäll är ett underskattat ord överlag. Snäll har ingenting med mesighet att göra. Snäll är att vara snäll och det är vad alla vinner mest på.

absolut


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fast sällan helt oprovocerat [crazy] ska ej dömma ut mig sj nu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

nej.. men däremot kan jag vara bitchig ibland.. och inte bry mig nämnvärt.. rätt sällan förekommande men egenskapen finns där

Det är inte bra! För man ska vara snäll!
Sen ska man ändå ha självrespekt och stå upp för sig själv, men jag tror inte det är vad du syftar på med att vara bitchig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Det är inte bra! För man ska vara snäll!

aa är rätt bra på det med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

aa är rätt bra på det med

Vet!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Big brother deltagare kommer och förbli ett par förvirrade brats som vill ha sina fem minuter i rampljuset, det är mobbtv, det är underhållning. Trenden med "Mobbtv" har pågått ett par år nu. Deltagare i olika såpor och gameshows utför dom mest förnedrade sakerna i syfte att underhålla oss tittare och synas i den största mediekanalen (i brist på bättre ord) vi har. Kanske hamnar dom uppe på tuben senare, och får mer uppmärksamhet i media. Linda Rosing är typexempel. Vi har haft Jackass i ett bra tag nu, och en del rippoffserier har kommit därefter. Sverige har kopierat japsarnas framgångsrecept med gameshows, nu har vi hål i väggen, 100 sätt att åka ur en gameshow, och wipeout.

Jag kan inte säga att jag känner igen mig i det du skriver. jag avfärdar alla BB-tittare som människor utan liv. Det måste till en väldigt låg standard på saker och ting för att ens kolla på programmet, enligt min mening. Men inte för det, utan att hat är ett väldigt starkt ord. Och jag har svårt att se hur man kan hata människor över ett tv-program. Människor som man bara sett på bild och aldrig snackat med. Däremot kan jag känna ilska över vissa beteenden människor har. Att vara arrogant och oförskämd. Ser jag på sport och ser någon utöva fult spel blir man rätt arg inombords, det är därför jag undviker italiensk fotboll. Samma sak när Sverige förlorar i något mästerskap i Hockey, jag får det jävligt svårt att sova dom nätterna.

Jag tror att hela det emotionella engagemanget man kan känna för vissa människor på TV och internet är att man är så mycket mer öppen på internet nu än tidigare (förr fanns det givetvis inte internet, och därför inget verktyg för att syssla med det man gör nu) Vi har Facebook som den stora ångvältaren här, människor sitter som fastnaglade vid den där jävla sidan till en grad att det blir obehagligt. Man uppdaterar och viker praktiskt taget ut sina liv i många i många fall. Det finns bilder och information som gör att man kan sätta sig in i andra människors vardag och bilda uppfattningar kring dem. Barriären mellan det verkliga livet och det digitala blir allt svagare och många har väl svårt att hålla det isär. och visst, när man kan följa en människa så hårt att man inte ens kan släppa så mycket som en fis utan att man får reda på det, då är det jävligt svårt att skilja på det hela. Det är väl till viss del varför jag inte engagerar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lethuc:

Men inte för det, utan att hat är ett väldigt starkt ord. Och jag har svårt att se hur man kan hata människor över ett tv-program. Människor som man bara sett på bild och aldrig snackat med.

Det är hat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Det är hat.

vad det där allt du hade o säga [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lethuc:

vad det där allt du hade o säga

Ja.
Vet inte vad jag ska svara på det andra, inget av det du skriver är relevant för mina egna tankar eller åsikter. Så då kan jag ju inte säga så mycket mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vill också kolla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

Ja.
Vet inte vad jag ska svara på det andra, inget av det du skriver är relevant för mina egna tankar eller åsikter. Så då kan jag ju inte säga så mycket mer.

Men det sista stycket då, där jag menar på att skillnaden mellan det verkliga livet och det digitala blivit mindre påtaglig och att vi därför finner den världen mer riktig, vilket leder till att vi engagerar oss mer emotionellt.
Men ja, har ingen rätt att klaga. Du svarar väl på vad du vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lethuc:

Men det sista stycket då, där jag menar på att skillnaden mellan det verkliga livet och det digitala blivit mindre påtaglig och att vi därför finner den världen mer riktig, vilket leder till att vi engagerar oss mer emotionellt.

Den världen är ju riktig. Även om den är mer skapad och mer svårbegriplig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det alltid varit så. Man accepterar inte andra människor. Men oftast är det väl någon osäkerhet i sig själv som gör att man hatar andra[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Man accepterar inte andra människor.

Men varför är mänskligheten så ful att den hellre hatar än tycker synd om? Jag fattar liksom inte!!!! Människor är så konstiga!! Och dumma!


   
SvaraCitera