Aviseringar
Rensa alla

att använda binda?


Ämnesstartare

Varför gör ni det, istället för tampong?

Använde binda mitt första mensår, för jag inte fick använda tampong för mamma. Var jätteäckligt och jag var tvungen att vika dem på längden för att de skulle forma sig bättre efter mig men de typ torkade fast i känslig hud så jag fick ont av det. Var tvungen att använda tampong en gång när jag inte hade bidnor tillgängligt Var mkt smidigare och sen va jag fast.

Vad är din historia?

Har hört att Tyra Banks inte kunde använda tampong förrän jättesent i livet. Fattar inte hur hon lyckats dölja binda under visningar och grejer.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Använde nog bindor först och sen tamponger pga handlade nog inte mensskydd själv då. Fast det var så längesedan.
Började rätt fort med tamponger. Fast kan ha bindor ibland också iof. Men köper dem inte numera. Det är om man får gratis någonstans eller så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har börjat me tamponger pga bindor e så äckliga o obehagliga jömfört me t.ex tampong


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har bindor hemma, använder dem typ aldrig. Kanske enstaka gång när jag bara ska vara hemma och ej orkar tampong pga lite mens.


   
SvaraCitera

Aldrig, använder menskopp, alt tampong. Får dock byta jämt då jag annars avlider i mitt eget blod.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

Varför gör ni det, istället för tampong?

För att det är smidigt. Och det syns inte alls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barfota:

Och det syns inte alls.

[bigsmile]
Jo. Beroende på vilka kläder man har.

Barfota:

För att det är smidigt

Hur är det smidigare än tampong?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

Jo. Beroende på vilka kläder man har.

Okej. Men jag har inga såna kläder så att det syns.

Postorderhoran:

Hur är det smidigare än tampong?

Inte smidigare, men lika smidigt tycker jag. Dessutom tycker jag inte om att stoppa in saker i mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Behöver varken använda binda eller tampong, är av en starkare art[party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur tusan klär ni er om bindan syns? [confused] Man behöver ju inte använda värsta kärringtrosorna med hård kant så det syns igenom t.ex ett långt tunnt linne...

Använder tampong när jag går ut e jag hemma kör jag med binda


   
SvaraCitera

Kör binda pga tampong är så jävla vidrigt.


   
SvaraCitera
ohjens

Postorderhoran:

Varför gör ni det, istället för tampong?

Det här låte kanske sjukt, men jag vågar typ inte använda tampong. Gjorde det en gång och fifan! haha.. Jag har haft mens sen jag var 11. Är nu 19 och har aldrig använt det sendan den gången. Det funkar rätt bra med binda faktisk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

använder typ aldrig tampong. har inte mens längre typ pga cerazette men ändå


   
SvaraCitera

När jag är hemma, och därmed har möjlighet att duscha hur ofta jag vill, brukar jag endast använda binda. Varför? Jag gillar helt enkelt inte att gå omkring med en massa grejer i mig i osexuellt syfte, och tilltalas inte av att ha gammalt blod i mig längre än nödvändigt, även om det må vara relativt harmlöst.

När jag inte är hemma under mensen använder jag tampong p.g.a.: fräschare, orkar ej med blodäckelpäckel om jag inte kan tvaga mig närhelst jag önskar.

Ibland (I SKRIVANDE STUND, TILL EXEMPEL) använder jag både och, p.g.a.: blöder stundvis som en skäktad gris.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Använder binda när jag är hemma eller har väldigt lite mens.


   
SvaraCitera