Aviseringar
Rensa alla

Att använda tandtråd


Ämnesstartare

gör ni det? hur ofta? jag har precis börjat (Rodnar) men det går rätt bra!! drygt att det tar en stund bara.

men det jag undrar är egentligen när man ska tandtråda.. efter tandborstning på kvällen/morgonen? före tandborstning på kvällen/morgonen? vill inte tandtråda innan borstning pga då har man ju kanske massa matrester kvar, iallafall om man precis ätit.. men det känns dumt att göra det efteråt också eftersom man då drar ut bakterierna som finns mellan tänderna så dom hamnar på tänderna...... öh. fattar ni? hur brukar ni göra?


   
Citera
Ämnesstartare

det kan eventuellt vara så att jag övertänker detta en aning


   
SvaraCitera

Jag har aldrig använt tandtråd, är jag en dålig människa nu?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelbites:
Jag har aldrig använt tandtråd, är jag en dålig människa nu?

enligt tandläkaren är du nog!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

före, såklart! varför inte?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
före, såklart! varför inte?

vet inte.. känns äckligt att göra det då 🙁 haha


   
SvaraCitera

turtle:

enligt tandläkaren är du nog!

Jag är rena rama skurken enligt min tandläkare anyways..

Men hm, gardera dig och tandtråd:a både innan och efter tandborstning? Mycket glad


   
SvaraCitera

ja tandtrådar efter tandborstning å min sambo tandtrådar före. han googlade upp det för att bevisa att hans sätt var bäst, men det stod att det kvittade typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

turtle: vill inte tandtråda innan borstning pga då har man ju kanske massa matrester kvar,

man spottar jö efter att ha tandtrådat (på kvällen)
och borstar efteråt och sedan flux eller vad man nu har mvh har tandisarna sagt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag använder inte tandtråd pga lat Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Använder inte tandtråd. Min tandläkare tjatar dock på mig varje gång om att jag ska göra det, men jag lyder inga av hans råd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: man spottar jö efter att ha tandtrådat (på kvällen)

men det är just det att gräva runt i munnen innan jag borstat tänderna som äcklar mig lite Rodnar men skönt om det inte spelar någon roll vilken ordning man göre i


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

turtle:

men det är just det att gräva runt i munnen innan jag borstat tänderna som äcklar mig lite Rodnar men skönt om det inte spelar någon roll vilken ordning man göre i

använder du plackers eller vanlig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganon:in tandläkare tjatar dock på mig varje gång om att jag ska göra det, men jag lyder inga av hans råd.

ej så ekonomiskt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

använder du plackers eller vanlig?

plackers!


   
SvaraCitera