Aviseringar
Rensa alla

Att bjuda weed till yngre


Ämnesstartare

det beror inte på ålder


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

craig davids största fan :
det beror inte på ålder

Men som en generell riktlinje...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tlaltecuhtli:
det är osäkert vilka långsiktiga effekter cannabisbruk i ung ålder har på hjärnan. det finns studier som tyder på försämrat minne och lägre iq, och det finns studier som motsäger dessa. en sak som dock har fastslagits någorlunda är att sporadiskt bruk hos personer över arton år inte har några långsiktiga negativa effekter.

eftersom vi inte vet med säkerhet tycker jag det är dumt att erbjuda personer under arton cannabis. ifall de redan röker på eget bevåg och har tillgång till det oberoende av dig är det väl skit samma, men introducera inte cannabis för personer under arton om du är orolig för att riskera att skada dem.

Tack, bra svar. Hehe, bjöd andra som inte hade tillgång när jag själv var i den åldern, men har större ansvar nu känns det som.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Deluxe: Tack, bra svar. Hehe, bjöd andra som inte hade tillgång när jag själv var i den åldern, men har större ansvar nu känns det som.

tack själv.

det gjorde jag med. gjort är gjort, antar jag. då var jag dessutom övertygad om att all information om droger var båg och att vi inte visste om det var farligt - vilket i och för sig stämmer i många fall - men det innebär ju inte att det är ofarligt.

och det är bra att du tar ansvar! fortsätt så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Deluxe: Tack, bra svar. Hehe, bjöd andra som inte hade tillgång när jag själv var i den åldern, men har större ansvar nu känns det som.

tlaltecuhtli: och det är bra att du tar ansvar! fortsätt så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finns väl lite forskning på att hjärnan skulle kunna ta skada av weed vid bruk innan hjärnan vuxit klart, som tex minnet etc. (det var något mus-experiment jag såg) annars tycker jag inte det är mer omoraliskt än att bjuda 16åringar på alkohol. vilket i sig är något jag själv inte skulle göra.  men det är väl då du får se på det.
skulle väl vilja säga att bjuda på weed är inte lika farligt som att langa det, så vill de gärna så tja, avgör själv:)


   
SvaraCitera
penja

VARFÖR HAR DU TAGGAT SEX??????????? MENAR DU ATT DU SKA BJUDA DEM OCH SEN LIGGA MED DEM?????+?


   
SvaraCitera
penja

när dom är sega och inte orkar säga ifrån. 

iof, kanske de tycker det är nice. en upplevelse. men ändå!! 

så pga taggen, nej, bjud dom ej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

penja:
VARFÖR HAR DU TAGGAT SEX??????????? MENAR DU ATT DU SKA BJUDA DEM OCH SEN LIGGA MED DEM?????+?

han menar ju sex gram Rullar ögonenRullar ögonenRullar ögonen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker sex är rätt nice när man har rökt. Söt 

penja:
VARFÖR HAR DU TAGGAT SEX??????????? MENAR DU ATT DU SKA BJUDA DEM OCH SEN LIGGA MED DEM?????+?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

penja:
när dom är sega och inte orkar säga ifrån. 

iof, kanske de tycker det är nice. en upplevelse. men ändå!! 

så pga taggen, nej, bjud dom ej

lol nej!!! inte så... Absolut inte så! 


   
SvaraCitera
penja

Deluxe:
Tycker sex är rätt nice när man har rökt. Söt 

aa därav la jag till 

penja: iof, kanske de tycker det är nice. en upplevelse. men ändå!


   
SvaraCitera
penja

Deluxe:

lol nej!!! inte så... Absolut inte så! 

ajabaja hörruu! de får fan vänta till de är vuxna innan de röker OCH ligger


   
SvaraCitera
penja

haha. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

känner du dessa brudar bra eller? beror ju också lite vad du har för relation osv. menmen hoppas det reder ut sig!!


   
SvaraCitera