Aviseringar
Rensa alla

Att bli inlagd


Ämnesstartare

Någon som är eller vart inlagd för ätstörning? 
Orkar inte. Klarar inte av att äta allt hemma.
vill bli inlagd men är normalviktig nu vad ska jag göra?


   
Citera

Tjejmedmångaproblem:
Någon som är eller vart inlagd för ätstörning? 
Orkar inte. Klarar inte av att äta allt hemma.
vill bli inlagd men är normalviktig nu vad ska jag göra?

Vad får dig att inte äta? Tro mig du vill inte bli inlagd


   
SvaraCitera

Tro knappast någon vill bli inlagd för att man inte vill eller kan äta. Har hänt, och jag rekommenderar ej det, alls.

Och man kan inte bara bli inlagd, utan det måste finnas vettiga skäl som hindrar en ifrån det normala livet. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amadeus Från Syd:
Tro knappast någon vill bli inlagd för att man inte vill eller kan äta. Har hänt, och jag rekommenderar ej det, alls.

Och man kan inte bara bli inlagd, utan det måste finnas vettiga skäl som hindrar en ifrån det normala livet. 

Jag atypisk anorexia nervosa, vill inte bli inlagd men känner att jag aldrig kommer bli frisk hemma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Malonexd:

Vad får dig att inte äta? Tro mig du vill inte bli inlagd

Får ångest av allt jag äter, efter att jag har ätit känner jag behov av att röra på mig för att inte gå upp i vikt, vill inte bli inlagd men kommer inte bli frisk hemma så tror jag behöver det..


   
SvaraCitera

Tjejmedmångaproblem:

Får ångest av allt jag äter, efter att jag har ätit känner jag behov av att röra på mig för att inte gå upp i vikt, vill inte bli inlagd men kommer inte bli frisk hemma så tror jag behöver det..

Hur vet du att rörelse påverkar vikt?


   
SvaraCitera
Dodooo

Tjejmedmångaproblem:
Någon som är eller vart inlagd för ätstörning? 
Orkar inte. Klarar inte av att äta allt hemma.
vill bli inlagd men är normalviktig nu vad ska jag göra?

Jag förstår dig helt och hållet, ville oxå bli inlagd ett tag under förra sommarn då jag inte kunde äta mer är 70 cal utan att gråta. Så känn dig inte konstig för att du vill bli inlagd.
går du på terapi? Säg där att du inte orkar. Däremot tror jag inte du kommer bli det om du är normalviktig, helt jävla sjukt, alla behöver lika mycket hjälp och jag säger inte att du inte är sjuk nog eller så för jag tycker att du borde bli inlagd om det är väldigt jobbigt. Men det tycker inte läkare tydligen, antar dem prioriterar folk som är nära döden vilket ändå makes sense. Fråga iaf och förklara hur din situation ser ut. Man kan alltid försöka!

hoppas det går upp för dig snart. Det börjar bli bättre för mig, kan nu äta 700 cal utan att skada mig själv. Så det är något iaf!


   
SvaraCitera
Dodooo

Tjejmedmångaproblem:

Får ångest av allt jag äter, efter att jag har ätit känner jag behov av att röra på mig för att inte gå upp i vikt, vill inte bli inlagd men kommer inte bli frisk hemma så tror jag behöver det..

Du behöver inte förklara dig  till människor här btw, känn inte att du måste det.


   
SvaraCitera
Dodooo

123fendas:

Hur vet du att rörelse påverkar vikt?

Det hjälper inte, låt bli bara?


   
SvaraCitera
Dodooo

123fendas:

Hur vet du att rörelse påverkar vikt?

Detta hjälper inte, låt bli bara?


   
SvaraCitera

Dodooo:

Detta hjälper inte, låt bli bara?

Vad menar du? Ledsen


   
SvaraCitera

Gå o snacka med nån på ungdomsmottagningen elr nått kan va skönt o snacka med nån som inte känner en. Tror det e svårt o bli inlagd så försök o få hjälp som e mer tillgänglig om du fattar va ja menar. D sitter ju i huvet så snacka hjälper nog mest.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dodooo:

Jag förstår dig helt och hållet, ville oxå bli inlagd ett tag under förra sommarn då jag inte kunde äta mer är 70 cal utan att gråta. Så känn dig inte konstig för att du vill bli inlagd.
går du på terapi? Säg där att du inte orkar. Däremot tror jag inte du kommer bli det om du är normalviktig, helt jävla sjukt, alla behöver lika mycket hjälp och jag säger inte att du inte är sjuk nog eller så för jag tycker att du borde bli inlagd om det är väldigt jobbigt. Men det tycker inte läkare tydligen, antar dem prioriterar folk som är nära döden vilket ändå makes sense. Fråga iaf och förklara hur din situation ser ut. Man kan alltid försöka!

hoppas det går upp för dig snart. Det börjar bli bättre för mig, kan nu äta 700 cal utan att skada mig själv. Så det är något iaf!

<33


   
SvaraCitera

Tjejmedmångaproblem:

Får ångest av allt jag äter, efter att jag har ätit känner jag behov av att röra på mig för att inte gå upp i vikt, vill inte bli inlagd men kommer inte bli frisk hemma så tror jag behöver det..

Hur mycket väger du och hur lång är du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Malonexd:

Hur mycket väger du och hur lång är du?

Detta är en väldigt orelevant fråga, men eftersom att jag inte känner dig och du inte mig så säger jag det enda, men man kan i inte räkna i BMI för alla enheter är olika, men jag är 162 ish och väger 49/50kg men står inte still på vikten


   
SvaraCitera