Aviseringar
Rensa alla

Att bli kär i någon


Maxxie
Ämnesstartare

Först ursäkta mig för alla fel jag gör, för jag faktiskt inte är svensk. Vill bara förbättra mig och tyckte det vore intressant att be om hjälp i ett svenskspråkigt forum så jag skapade ett konto här.

Mitt problem är att det känns att jag inte kan bli kär i någon, som jag inte verkligen kan älska någon. Trodde det berodde på att jag var för ung, för jag hade det problemet när jag var 14 och var med min första (och enda för nu) flickvän. Gjorde slut när jag var 16, jag lyckades inte älska henne som hon förtjänade. Dock jag är nu student på universitet, jag är mögnare och så vidare, men jag har fortfarande det problemet.

Well, nej, inte verkligen. Jag är ju kär i någon, men det är så komplicerat och jag vill bara försöka glömma henne bort.

Jag pratar med en annan tjej på instagram nu. Jag vet hon är kär i mig. Jag... älskar kanske också henne? Vet inte. Jag mår bättre när jag kan prata med henne, vi har samma intressen och det är väldigt coolt att vara med henne. Allt skulle kunna vara trevligt om jag inte var så hemskt rädd för att allt ska bli som det var med min första flickvän. Jag menar, jag älskade ju henne. Älskar fortfarande henne. Men det är som om jag inte visste hur jag måste älska henne, på vilket sätt.

Det här är ju mitt problem! Jag vill älska, jag får älska, men vet inte hur. Är rädd för att min älskare ska älska mig mer än jag ska kunna älska henne.

Kanske är jag inte verkligen kär? Kanske får jag inte bli verkligen kär i någon? Hur kan jag veta det trots allt?...

(Också. Jag tror det beror lite på personen jag är säker på att jag är kär i. Lyckas tyvärr inte glömma henne bort, och det känns som hon förhindrar mig från att älska någon annan, fast jag inte pratar med henne längre. I can't get her out of my mind.)

Tacksam för svar. Hoppas min svenska inte är för dålig och hoppas jag har rätt att skapa den här tråden.

Med vänliga hälsningar,
Maxxie


   
Citera