Aviseringar
Rensa alla

Att bli publicerad


Ämnesstartare

Håller på att skriva på något som nog skulle kunna sluta som en bok. Tänkte skicka in den till diverse olika förlag när jag är klar (ifall den blir klar).

Undrar hur som haver ifall någon här har gjort det och hur det gick? Eller om ni har testat andra saker t.ex. att skriva krönikor, recensioner, dikter eller annan typ av text och fått den publicerad i någon tidskrift?

Är det någon som vet någon tidskrift som har med noveller/dikter i varje nummer eller som helt enkelt är inriktad enbart på dessa områden?


   
Citera

efter 30 sekunder kommer hon till det som är intressant


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

efter 30 sekunder kommer hon till det som är intressant

Fungerar det verkligen så i Sverige? De förlag jag har kollat på tar emot och läser manus som skickas in till dem. Har läst lite om hur det är i USA tidigare och det verkar vara en annorlunda process.


   
SvaraCitera

Dear Madame:

Fungerar det verkligen så i Sverige? De förlag jag har kollat på tar emot och läser manus som skickas in till dem. Har läst lite om hur det är i USA tidigare och det verkar vara en annorlunda process.

jag har ingen aning om hur det funkar i Sverige faktiskt jag hade bara råkat se den filmen så jag tänkte att det var så man gjorde.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:

jag har ingen aning om hur det funkar i Sverige faktiskt jag hade bara råkat se den filmen så jag tänkte att det var så man gjorde.

Aha, men tack ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dear Madame:

Undrar hur som haver ifall någon här har gjort det och hur det gick? Eller om ni har testat andra saker t.ex. att skriva krönikor, recensioner, dikter eller annan typ av text och fått den publicerad i någon tidskrift?

Snacka om tur varsågod.

http://svtplay.se/t/102796/plus

Alla tips om hur man ger ut böcker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

Snacka om tur varsågod.

Tack, men tyvärr inget nytt. Skulle inte heller kunna tänka mig att göra en bok själv, utan det är förlag i så fall och det är ju rätt solklart hur man gör. Tyckte att den kvinnan i programmet framstod som en komplett idiot som menade att det var så svårt att veta hur man skall göra. På förlagens hemsidor står det ju alltid tydligt hur man gör med manus osv.

Det jag undrar är mer hur det har gått för andra och framförallt om att få saker publicerade i tidskrifter. Läser inte så mycket tidningar osv. så är svårt att veta vilka som har noveller och sådant i sina tidningar och är aktuellt att skicka till.


   
SvaraCitera