Aviseringar
Rensa alla

Att bli "pingad" // Går ej att stoppa?


Ämnesstartare

Topic.

Ping (Ping referred as Packet Internet Grouper) is a computer network tool used to test whether a particular host is reachable across an IP network; it is also used to self test the network interface card of the computer, or as a speed test. It works by sending ICMP “echo request” packets to the target host and listening for ICMP “echo response” replies. Ping measures the round-trip time[1] and records any packet loss, and prints when finished a statistical summary of the echo response packets received, the minimum, mean, max and in some versions the standard deviation of the round trip time.

The word ping is also frequently used as a verb or noun, where it is usually incorrectly used to refer to the round-trip time, or measuring the round-trip time.[clarification needed]

The tool is used in a type of simple denial-of-service attack, known as a ping flood, in which the attacker overwhelms the victim with ICMP echo request packets.

Kortfattat - "Pingning" att flera datorer i ett/flera nätverk skicka små infopacket till ens IP, vilket gör att det blir överbelastat och själva IP - värddatorn/servern dör.

Finns det något sätt att stoppa detta?

Hört att man kan få polis skydd.... men vad skulle det kosta i så fall?

Tack för svar


   
Citera
Ämnesstartare

Haru problem med det? :c


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xparn:

Hört att man kan få polis skydd....

Haha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mumble:

Haha.

Kanske myt? xD

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Budolicious:

Haru problem med det? :c

Nej, men intressant att veta.
Har dock blivit drabbad pga av ett RPG spel jag spelat.


   
SvaraCitera

Vad menar du med att man får "polis skydd"?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Holger Meins:

Vad menar du med att man får "polis skydd"?

Att spåra upp den som pingat en.

Jag menar vad gör företag i sådana här fall?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xparn:

Att spåra upp den som pingat en.

Man talar med sin ISP och ber om en ny ip kanske?
Är det en ddos-attack kan det vara svårt att göra något åt det vad jag vet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Är det en ddos-attack kan det vara svårt att göra något åt det vad jag vet.

När du säger "svårt" så måste du ju kunna säga att det vad du vet inte går eller att det kan teoretiskt gå om man~ ?

Att fråga efter en ny IP skulle inte hjälpa eftersom vi säger tex de som pingar ett spelföretag vi säger tex WoW ena server... jag menar dom får det riktiga ipet genom domänet.

Så det skulle inte hjälpa... har jag fel?

Och vad brukar ens ISPN's säga om man frågar efter en ny? lär ju vara "värför vill du ha det?" så får man rabbla upp hela historien ... det är ju en jävla massa att säga... Sedan kan man ju dra ut sladden i kanske 1 timme och sedan försöka (kanske funkar kanske inte) men det är ju tid som man kanske inte har.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xparn:

När du säger "svårt" så måste du ju kunna säga att det vad du vet inte går eller att det kan teoretiskt gå om man~ ?

Iom att attackerna kommer från många separata addresser så är det svårt att filtrera bort dessa, men det är inte omöjligt.

xparn:

Att fråga efter en ny IP skulle inte hjälpa eftersom vi säger tex de som pingar ett spelföretag vi säger tex WoW ena server...

Att pinga deras domän borde väl inte påverka dig? Men nej att byta ip skulle i det fallet inte hjälpa blizzard.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Att pinga deras domän borde väl inte påverka dig?

Genom domänens namn så flipprar dom upp riktiga ipet till servern, och sedan genom att pinga servers IP addres... påverkar ju alla spelare eftersom servern skulle krasha (i mitt fall fick dom mitt IP genom ventrilo eller MSN's custom smilies.

aristoteles:

Iom att attackerna kommer från många separata addresser så är det svårt att filtrera bort dessa, men det är inte omöjligt.

Ok.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xparn:

Genom domänens namn så flipprar dom upp riktiga ipet till servern, och sedan genom att pinga servers IP addres... påverkar ju alla spelare eftersom servern skulle krasha

Jag har svårt att tro att man plockar ner blizzards servrar med ping?

xparn:

i mitt fall fick dom mitt IP genom ventrilo

Då kan jag fårstå att det blir ett problem, men du kan ju filtrera bort de ip:n attackerna kommer från?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad har du för typ av anslutning?
Anslut till ditt modem/router via webbläsaren, oftast genom att skriva 192.168.0.1 som adress, leta efter WAN/Internet och refresha IP:n.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xparn:

Har dock blivit drabbad pga av ett RPG spel jag spelat.

Ere jobbigt att du inte får några epiX längre för att du la ut din IP på sexy14åringmedstoratuttar.com och trodde att du skulle få RIKTIG fitta?[sad][sad][sad][sad][sad][sad][sad][sad][sad][sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Jag har svårt att tro att man plockar ner blizzards servrar med ping?

Det går, Tibia's servers har blivit flera gånger DDoS attackerade.

aristoteles:

Då kan jag fårstå att det blir ett problem, men du kan ju filtrera bort de ip:n attackerna kommer från?

Då får man filtrera kanske bort att de tusentals IP's som attackerar.

Och det går väll inte att filtrera bort det, inte genom brandvägg iaf... har jag för mig... dom måste ju kunna pinga en värdator eftersom den är uppkopplad?

wakajwaka:

oftast genom att skriva 192.168.0.1 som adress, leta efter WAN/Internet och refresha IP:n.

"oftast" oftast funkar det inte.

JanJoergen:

Ere jobbigt att du inte får några epiX längre för att du la ut din IP på sexy14åringmedstoratuttar.com och trodde att du skulle få RIKTIG fitta?

puff off


   
SvaraCitera

I vilket fall som helst, om de pingar Blizzard's servrar kan inte du göra något åt det. Det är deras bekymmer.

xparn:

fick dom mitt IP genom ventrilo eller MSN's custom smilies.

Så du är inne och snackar med förövarna? Byt ventriloserver och dissa idioterna som håller på att sabotera.


   
SvaraCitera