Aviseringar
Rensa alla

Att börja nian. AKUT


blew16
Ämnesstartare

Jag har nästan läst på varenda sida som finns om det är jobbigt med nationella i nian. Och alla som frågat har typ C i alla ämnen och sen kommer de elever som mig, E i nästan allt... Hur är det för oss egentligen? Kommer det att vara jobbigt? 


   
Citera

Nä det är inte jobbigt. Du fixar det!


   
SvaraCitera

 Det där grejar du. Du behöver inte oroa dig.


   
SvaraCitera

Deltog i det på IV, det var busenkelt. 


   
SvaraCitera

Beror ju på vad du tycker är svårt, men det är olika uppgifter du ska göra i alla ämnen, så vissa grejer blir väl lättare än andra typ.
Minns att nån grej på mitt nationella var att man skulle associera fritt till en bild typ. Inte jättesvårt liksom.


   
SvaraCitera

Bara du deltar i lektionerna och gör det du skall så borde du klara dig galant.


   
SvaraCitera

Det där klarar du som en dans ska du se!


   
SvaraCitera

Det är inte svårt. Jag hade 9 F och 4E och 3D när jag skulle göra nationella. Jag klarade allihopa utom ett muntligt (endast för att jag har svårt för muntliga saker och får ångest och så). 


   
SvaraCitera

Tycker inte att det var så farligt faktiskt. Man tror att det ska vara mycket värre än det är men det är klart att man går ut från aulan/provsalen och undrar "Vad fan var det där för jävla frågor" på vissa delar men man klarar sig ganska bra.

I häftet stod det kriterier för hur man skulle nå ett betyg på uppgifterna också så om du försöker följa dem och dubbelkolla det mot dina svar så kan du nog få E i det mesta.

Sen låg jag på C-B och några få A (läs 2) när jag gick ut så jag kanske inte kan relatera till att ha det svårt att nå betyg. Men som det sades innan, häng med på lektionerna så gott det går!


   
SvaraCitera

E i nästan allt? A, B, C, D, E.

Då är mitt råd, plugga stenhårt annars kommer det inte gå bra. Du är smart som tänker på det i god tid. Det finns hopp!


   
SvaraCitera

Dessutom börjar inte nationella för än på vårterminen så du har ca 4,5 månad av förberedelser kvar. Dina lärare kommer säkert prata jättemycket om det också!


   
SvaraCitera