Aviseringar
Rensa alla

Att bosätta sig på en paradisö


Ämnesstartare

Bahamas... Relaterar alltid till:
¨...

-...Det är lite mer till den än att bara ta sig dit och starta företag. Mycket mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Nej, den gif:en du postade. Fast din profilbild är inte heller någon höjdare, om det är det du syftar på.

aha hahaha Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:

aha hahaha Blink

Bättre nu iallafall. Mer rimlig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

extra mile high club: om man istället frågar om det är möjligt utan hårt jobb så blir svaret däremot nej

Man lyckas aldrig om man inte jobbar hårt, så självklart är jag villig att göra det!

S3ON:
KÖR BARA

tänk sen

Det ska jag! Men jag tänker på uppehållstillstånd, hyra av eventuella lokaler etc.

nubbie: Klart man kan, "känner" en som flyttade till fiji och tog över ett dykföretag där som han nu driver.

Åh, fiji! Om du har hans mailadress el. liknande skulle jag gärna ta kontakt med honom för att bolla idéer etc.

Jagvillboienhatt:
Vad som går är väl egentligen bara begränsat till ens fantasi och ekonomiska förutsättningar. Tror inte att något annat skulle hindra dig. 

Det har du nog rätt i. Men angående rådgivning och vägledning känner jag att jag måste få tag på rätt person. Vem kan man få sådan hjälp av? Angående flytt, start av företag och så vidare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aaaaa e nog cash som gäller där borta, en köper sig medborgarskap osv ;€ 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag e på om du behöver en kompanjon


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Aaaaa e nog cash som gäller där borta, en köper sig medborgarskap osv ;€ 

Seriöst? Är det så? Jag undrar hur mycket det skulle kosta... Kan lova dem att mitt företag kommer bli framgångsrikt och bidra till turistnäringen annars Rullar ögonen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Jag e på om du behöver en kompanjon

Lätt! Har redan fått med mig ytterligare två på min idé och detta är något jag verkligen vill göra i några år av mitt liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

absentthinking:

Man lyckas aldrig om man inte jobbar hårt, så självklart är jag villig att göra det!

nice, cool!

tror du behöver kötta ihop mycket av cashen hemma i suecia dock 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha vore fett nice om det blev något av det här, är också mkt intresserad av yoga så kan åka på semester dit elr nåt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

absentthinking: Det har du nog rätt i. Men angående rådgivning och vägledning känner jag att jag måste få tag på rätt person. Vem kan man få sådan hjälp av? Angående flytt, start av företag och så vidare?

Beror ju på vilken ö du vill till. Du kommer ju inte få någon svensk hjälp med att starta företag utomlands. Mitt tips, utan att ha allt för mycket kunskap om ämnet, är att flytta till en Spanskstyrd ö. Spanien hade i alla fall när jag gjorde research för ett tag sedan ungefär samma system som Sverige när det kom till företagande så det var lätt att sätta sig in i. 


   
SvaraCitera
nubbie

absentthinking: Åh, fiji! Om du har hans mailadress el. liknande skulle jag gärna ta kontakt med honom för att bolla idéer etc.

Öeh, kolla om du hittar något på denna sida, har för mig att han heter Andrew Cumming.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Planen är alltså:

    Starta ett yogacenter("eller nått") på en ö i ett land du ännu inte bestämt dig för.

Låter lovande. Säg till om du behöver kapital.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panda: Planen är alltså:

    Starta ett yogacenter("eller nått") på en ö i ett land du ännu inte bestämt dig för.

Låter lovande. Säg till om du behöver kapital.

Ja precis; planen är att följa mina drömmar med en väl genomtänkt företagsidé på en plats där det är möjligt, och som har vacker natur, medan du sitter framför UM med en påse chips. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

extra mile high club: tror du behöver kötta ihop mycket av cashen hemma i suecia dock 🙁

Självklart, det har jag räknat med. 

extra mile high club: haha vore fett nice om det blev något av det här, är också mkt intresserad av yoga så kan åka på semester dit elr nåt

I så fall är du hjärtligt välkommen! Med en speciell UM-rabatt, förstås.

Jagvillboienhatt: Beror ju på vilken ö du vill till. Du kommer ju inte få någon svensk hjälp med att starta företag utomlands. Mitt tips, utan att ha allt för mycket kunskap om ämnet, är att flytta till en Spanskstyrd ö. Spanien hade i alla fall när jag gjorde research för ett tag sedan ungefär samma system som Sverige när det kom till företagande så det var lätt att sätta sig in i.

Det låter inte fy skam. Har kollat upp hur det fungerar och det verkar, under omständigheterna, ganska lätt att förstå. Ett plus är att jag har goda kunskaper i spanska.

nubbie:

Öeh, kolla om du hittar något på denna sida, har för mig att han heter Andrew Cumming.

Tackar tackar


   
SvaraCitera