Aviseringar
Rensa alla

Att få till ett förhållande


Ämnesstartare

Daybreak:

å det blir väl antaligen att man utsätter eller utätts för "prov" och testas för att se om man menar allvar, att man duger eller inte.

Vad äckligt och manipulativt det låter att "testa" någon. [n][n]

Gör kvinnor sådant ofta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyl:

Ja, gud vad synd det är om dig, snyft snyft snyft snyft snyft.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daybreak:

Då stämmde väl inte hennes villkor antaligen då?

Vilka villkor? tror du vi skrev på ett kontrakt innan eller xD?

Harpyja:

Men varför skulle jag vilja ha en kille som kan få vem han vill när han vill?

För att tjejer fungerar så. Om en kille som va extremt otråvärd VERKADE vilja ha ett förhållande med dig, eller att du trodde det etc, då är jag helt 100% att ni skulle ha sex redan samma kväll.

Jellybeans:

Vad äckligt och manipulativt det låter att "testa" någon. [n][n]

Gör kvinnor sådant ofta?

Om du någonsin haft sex har du blivit testad. Den vanligaste är nog när tjejen säger något innan man har sex, viftar man bort detta genom att upprepa det hon sa, skoja bort det eller bara säger "ok" och fortsätter så får man knulla, annars fattar hon att du är oerfaren och inte varit med om sådana BULLSHIT-TEST tidigare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

För att tjejer fungerar så. Om en kille som va extremt otråvärd VERKADE vilja ha ett förhållande med dig, eller att du trodde det etc, då är jag helt 100% att ni skulle ha sex redan samma kväll.

Men sluta generalisera [zzz]
Då hade jag trånat efter fotbollstöntarna som alltid satte sig bredvid en i skolan och kom med en patetisk kommentar för att jag skulle bli låtsatsarg men i hemlighet dyrka honom.
Jag är dryg tillbaka om det kommer någon som är så jävla självsäker och på.


   
SvaraCitera

Greger_EFG:

Vilka villkor? tror du vi skrev på ett kontrakt innan eller xD?

hehe nej nej, alltså, men det är lite av en slags generell "tyst" villkor - ja, att sålänge ni inte har några känslor inblandade och bara har "villkorslös" sex eller ja som sker på båda villkor så är det ok. Bara sex och inga känslor, då är det lugnt.

Men så fort du började falla för henne en så kanske hon fick panik för att ni inte vill samma sak längre. Du vill ha mer än bara sex och hon inte för att hon inte kan bekräfta dina känslor. Då drar hon sig ut, ingen idé att fortsätta liksom. Det gör mer ont än nytta.

Det är inget villkor man "skriver", utan mer som en självklarthet faktiskt, enligt mig. Blir nån nerkärad i mig och jag inte känner samma sak, så är det inte rättvist eller schyst att fortsätta hålla på. Typ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Tydligen är det så. Varenda jävla tjej måste leka "fånga playern" innan man kan ha ett förhållande som håller ><

Du måste verkligen ha en skev bild på tjejer/bara träffa tjejer som är på ett visst sätt.

Ingen av mina väninnor eller andra tjejer som jag har pratat med gillar palyers eller vill fånga sådana.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Du måste verkligen ha en skev bild på tjejer/bara träffa tjejer som är på ett visst sätt

Träffar rätt varierande tjejer och ofta från andra länder t o m, så jag tror inte att det är "det".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Daybreak:

Det är inget villkor man "skriver", utan mer som en självklarthet faktiskt, enligt mig. Blir nån nerkärad i mig och jag inte känner samma sak, så är det inte rättvist eller schyst att fortsätta hålla på. Typ.

Vadå att det automatiskt är så att man är KKs xD?

Harpyja:

Jag är dryg tillbaka om det kommer någon som är så jävla självsäker och på.

Men du måste ju isf anta att den approachen fungerar? Annars hade ju individen inte varit åtråvärd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Men du måste ju isf anta att den approachen fungerar? Annars hade ju individen inte varit åtråvärd.

Jag sa ju att han inte var attraktiv. Han kan u se ut som en modell, men bete sig som skit, vilket för mig är avtändande när de gr fram och tror att de kan få en så jävla lätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Jag sa ju att han inte var attraktiv. Han kan u se ut som en modell, men bete sig som skit, vilket för mig är avtändande när de gr fram och tror att de kan få en så jävla lätt.

Harpyja:

Greger_EFG: För att tjejer fungerar så. Om en kille som va extremt otråvärd VERKADE vilja ha ett förhållande med dig, eller att du trodde det etc, då är jag helt 100% att ni skulle ha sex redan samma kväll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

ett förhållande med dig, eller att du trodde det etc, då är jag helt 100% att ni skulle ha sex

Now i see. Men jag menade på att han itne skulle li åtråvärd eftersom det är oattraktivt för mig om han beter sig så.
Men visst, det finns väl hundra andra som är som du säger, annars skulle itne så mycket fjortisar ligga runt med alla så fort de har magrutor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

Vad äckligt och manipulativt det låter att "testa" någon. [n][n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter som om du inte har träffat rätt ännu bara. Det finns tjejer och killar som helt enkelt inte är mogna att ha förhållanden, som inte riktigt har lärt sig att hantera sina egna känslor och rädslor på ett vuxet sätt. Och ibland är kärleken helt enkelt inte tillräckligt besvarad.

Du vill inte ha en kvinna som inte berättar för dig hur hon känner redan från början. Kan hon inte ta upp även jobbiga känslor och vara ärlig, tala om för dig att hon tvekar eller att hon inte är tillräckligt känslomässigt engagerad, så är det inte mycket att bygga på. Om hon bara drar utan att säga något eller prasslar bakom ryggen, så är det bara att tacka och ta emot - tråkigt kanske för att hon inte var den du trodde, men bra att du såg det nu och inte två barn och ett villalån senare. Alla romanser utvecklas inte till förhållanden, och det är tough shit - men sånt är livet. Man kan bara ta ansvar för sina egna känslor, ingen annans.

Det finns gott om varma kvinnor därute också. Är du själv varm och snäll mot dem, kan du gräva guld på riktigt. Alla har vi gått på våra nitar och blivit nobbade/dumpade/känt oss utnyttjade, men som tur är, är alla inte likadana. Man uppskattar sådana saker som värme, snällhet och att vara omtyckt mycket mer när man varit ute i den hårda singelverkligheten ett tag. Men det där är kunskaper som måste fås genom egen insikt - det spelar ingen roll hur mycket jag försöker sitta här och lära ut det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men åååååååååååh.

Alla fungerar inte efter samma sociala spelregler, jag har inte en aning om vad du pratar om och det är så jävla jobbigt när folk måste generalisera om allting.

Du kan få till ett förhållande, att börja behandla en person som om man har ett förhållande med denne är en bra början. Har du prövat det istället för att skriva um-trådar om saken?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

, annars skulle itne så mycket fjortisar ligga runt med alla så fort de har magrutor.

Hahah handlar om personligheten, dräggig=win 😀

Ökänd:

Du vill inte ha en kvinna som inte berättar för dig hur hon känner redan från början

Hur många är dem eg? 9 av 10 så vitt jag vet.

mediakatt:

Du kan få till ett förhållande, att börja behandla en person som om man har ett förhållande med denne är en bra början. Har du prövat det istället för att skriva um-trådar om saken?

Givetvis! Denna tråd(Om du läst första posten) handlar om hur otroligt FÅNIG vägen dit är. CEST TOUT


   
SvaraCitera