Aviseringar
Rensa alla

att flytta till Stockholm


Ämnesstartare

FruLiten:

Va snällt! Får hoppas ni står ut med skånskan Mycket glad

har lärt mig av amsi att skåningar kan lära sig svenska, så förväntar mig det av alla skåningar nu. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

har lärt mig av amsi att skåningar kan lära sig svenska, så förväntar mig det av alla skåningar nu. 

Är smålänning som bryter på skånska så kan inte lova någonting. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:

Är smålänning som bryter på skånska så kan inte lova någonting. 

småländska är okej i mindre doser, dock. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten: Jag vill studera upp mina gymnasiebetyg (har ig i några ämnen) och samtidigt arbeta, vet ej vad jag vill jobba med, har arbetat med en hel del förut och vet att jag i alla fall inte pallar restaurangbraschen nå mera!

Låter ju bra att du vill plugga upp betygen!! Hjärta  tänkte så du inte bara blir fast hemma i en lägenhet liksom.. skulle vara tråkigt Arg
Nja inte gått så bra o med att ta kontakt med dom Rodnar men de e förståeligt då man inte pratat på 4 år Rodnar hade dock en som ja tyckte om att umgås med som jag saknar men de kmr inte sluta bra ifall vi skulle försöka bli vänner igen. Ledsen

FruLiten: Ahh, jag har också lite svårt för att lära känna nytt folk, vill ha tjejkompisar men passar knappt in bland tjejer för tycker om att röka gräs och spela datorspel typ och vet inte vart man hittar andra tjejer som gillar det  Jag kommer nog ha två killkompisar uppe från Sthlm som också är från samma by som jag kommer ifrån, och min partner så klart, men vill ändå kunna vara lite "tjejig" ibland och prata lite "tjejigt" med en tjejkompis

haha 🙂 men tur att du har några iaf!Jag vet inte vad jag vill ha Rodnar Vill ju ha killkompisar men är så van och "lära känna" tjejer genom att prata om saker och på ett sätt jag inte riktigt kan göra med killar Rodnar Men åh idag gick det rätt bra, satt och småprata med en klasskamrat i 3timmar medan vi jobbade! Och en annan hälsade på mig 😀 😀 hahaha såna här saker betyder mycket för mig åh tönt Rodnar Samtidigt vill ja ha tjejkompisar igen o ba göra lite mer tjejiga saker o så 🙁 saknar sånt o de känns lite mer som mig ibland  
hihi (:men de blir nog bra för oss båda!! Hjärta

LedsenHjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Välkommen till segregationen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns mycket skojigt i Stockholm Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mycket oro i kroppen idag, funderar på; kommer jag trivas, kommer jag få jobb, kommer jag klara av en utbildning, kommer jag få vänner, vad händer om min partner trivs och inte jag. Kommer Stockholm bli rätt för mig? 
Bara lite blottande tankar kring flytten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är så välkommen hit så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:
Mycket oro i kroppen idag, funderar på; kommer jag trivas, kommer jag få jobb, kommer jag klara av en utbildning, kommer jag få vänner, vad händer om min partner trivs och inte jag. Kommer Stockholm bli rätt för mig? 
Bara lite blottande tankar kring flytten

Jag tror att du tänker för mycket. Ge det tid, i början är en flytt alltid en stor omväxling innan man liksom kommer in sig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du kommer bli kallad gröthals, halvdansk etc. Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

the_fat_one:
du kommer bli kallad gröthals, halvdansk etc. Mycket glad

Har aldrig hört en sthlmare använda ordet gröthals (eller halvdansk) om en skåning :$


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Danskjävel heter det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birger:

Har aldrig hört en sthlmare använda ordet gröthals (eller halvdansk) om en skåning :$

på internet har jag iaf blivit kallad det 1 milj gånger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aldrig hört! 😮 

the_fat_one:
du kommer bli kallad gröthals, halvdansk etc. Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gurksallad:
Aldrig hört! 😮 

lol ok. är kanske något mellan fotboll och hockey fans. Galen


   
SvaraCitera