Aviseringar
Rensa alla

Att fråga ut en klasskamrat på bio


eyhvi
Ämnesstartare

Jag har börjat gillat en tjej som går i min klass men vet inte riktigt hur man ska försöka komma "närmre". Vi snapar rätt regelbundet med varandra, men inte någonting som sägs, bara bilder. Har frågat hur det har gått med gymnasiearbete osv men det är nog det enda man har skrivit utöver att man har intervjuat henne till mitt egna arbete.
Saken är dock att jag tycker det känns konstigt att gå ut med klasskamrater på det sättet, eller är det bara jag som tycker så? Speciellt när man har varit den typiska blyga tysta snubben i klassen. Så jag har ju rätt dåliga social skills och haft svårt att skaffa vänner.
Tänkte fråga någonting i stilen med "hej, har en biobiljett över om du skulle vilja se något med mig".


   
Citera

Nejnejnej fråga inte det sista, du kommer ba låta som ett creep. Försök att hitta något du har gemensamt med hon eller någon i klassen, någon annan som kanske är tyst o så som du är eller om du har gruppuppgifter med henne kanske du kan hitta något gemensamt där? Men iaf försööök att bjuda in dig själv mer och va en del av klassen så kommer du nog märkas mer av den där tjejen


   
SvaraCitera
eyhvi
Ämnesstartare

dahlbear:
Nejnejnej fråga inte det sista, du kommer ba låta som ett creep. Försök att hitta något du har gemensamt med hon eller någon i klassen, någon annan som kanske är tyst o så som du är eller om du har gruppuppgifter med henne kanske du kan hitta något gemensamt där? Men iaf försööök att bjuda in dig själv mer och va en del av klassen så kommer du nog märkas mer av den där tjejen

Som vad jag vet brukar hon också vara rätt tyst, men inte lika som jag. 

Hur kan det ses som creepy att fråga ut henne på bio eller något annat? 


   
SvaraCitera

eyhvi:

Som vad jag vet brukar hon också vara rätt tyst, men inte lika som jag. 

Hur kan det ses som creepy att fråga ut henne på bio eller något annat? 

För att jag skulle bli creeped out om någon jag knappt snackar med skulle fråga mig på bio. Det e lite obsessive varning. Du borde skapa en större relation först innan du frågar sådär


   
SvaraCitera
eyhvi
Ämnesstartare

dahlbear:

För att jag skulle bli creeped out om någon jag knappt snackar med skulle fråga mig på bio. Det e lite obsessive varning. Du borde skapa en större relation först innan du frågar sådär

Fair, men hur? Det är inte bara att vara mer öppen. Det är skit svårt och speciellt när man inte har varit det under hela gymnasieåren.


   
SvaraCitera

eyhvi:

Fair, men hur? Det är inte bara att vara mer öppen. Det är skit svårt och speciellt när man inte har varit det under hela gymnasieåren.

Ska va ärlig har grov social ångest så vet inte hur jag ska svara på det. Men vet hur du känner dig


   
SvaraCitera
eyhvi
Ämnesstartare

dahlbear:

Ska va ärlig har grov social ångest så vet inte hur jag ska svara på det. Men vet hur du känner dig

Det är förjävligt. Vill göra något åt min social ångest men kan ju inte. Vet inte hur man träffar folk irl och eftersom vi är svenskar är det bara konstigt att gå och snacka med någon helt randomly.


   
SvaraCitera
L Y S

eyhvi: Jag har börjat gillat en tjej som går i min klass men vet inte riktigt hur man ska försöka komma "närmre".

Hej, försök hitta vad ni har mer gemensamt som hobby, musiksmak, filmsmak o.s.v. och ta det därifrån. Om du frågar henne dessa frågor lite i taget utan att bli för intensiv så kan du lite i taget komma henne närmare. Sen efter ett tag kan du fråga om hon vill gå på bio. Trixet är att få relationen att utvecklas lite i taget steglöst, smooth, inte för stora steg. Är du med?


   
SvaraCitera
eyhvi
Ämnesstartare

L Y S:

Hej, försök hitta vad ni har mer gemensamt som hobby, musiksmak, filmsmak o.s.v. och ta det därifrån. Om du frågar henne dessa frågor lite i taget utan att bli för intensiv så kan du lite i taget komma henne närmare. Sen efter ett tag kan du fråga om hon vill gå på bio. Trixet är att få relationen att utvecklas lite i taget steglöst, smooth, inte för stora steg. Är du med?

Joda jag är med men vet inte när man kan prata med henne. Går ju inte i klassrummet och det är väldigt sällan man hamnar i samma grupp i grupparbeten. Matsalen är jag också osäker för jag har inte någon koll vart eller med vilka hon brukar sitta med.

Att skriva känns så dumt när jag verkligen har en sådan social ångest som jag måste komma över.


   
SvaraCitera