Aviseringar
Rensa alla

Att ha aspergers är att ha en ultramanlig hjärna?


Ämnesstartare

Jag finns nog inte:

"You can't predict anything based on there gender". Säger han, för att det finns kvinnor som är minst lika systematiserande, och män som har minst lika hög kognitiv empati. Bara det att i extremerna så är det mer ovanligt, vilket vi också ser i hur aspergers är en diagnos som fler män för än kvinnor osv. Det är ingen slump. 

Tror att det är mer invecklat än så och också beror på sociala faktorer.  Flickor har t ex större tillåtelse att vara blyga och socialt handfallna än män som ska vara framåt och drivande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Tror att det är mer invecklat än så och också beror på sociala faktorer.  Flickor har t ex större tillåtelse att vara blyga och socialt handfallna än män som ska vara framåt och drivande.

Känns mer produktivt om du kollar på klippet. I stället för att jag i diskussion med dig ska summera vad som sägs...


   
SvaraCitera
reben

Jag finns nog inte:

True story! Rodnar

din sanna historia


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:

din sanna historia

vad syftar du på nu??? Skeptisk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag finns nog inte: Nej jag håller inte med för att…

riktiga män har känslorna på jorden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

morfar ginko:

riktiga män har känslorna på jorden

Riktiga män är ju ett töntigt ord. Och inget i den här tråden handlar om känslor alls


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag finns nog inte:

Riktiga män är ju ett töntigt ord. Och inget i den här tråden handlar om känslor alls

empati handlar för fan om känslor din kommunist!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej. simon baron-cohens teori är kul och intressant att lyssna till inte för att den är trovärdig utan för att den talar till människors fördomar. vill både gråta och skratta åt det hela.

http://en.wikipedia.org/wiki/Imprinted_brain_theory


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej. simon baron-cohens teori är intressant att lyssna till inte för att den är trovärdig utan för att den talar till människors obekräftade fördomar. jag vill både gråta och skratta åt det hela.

http://en.wikipedia.org/wiki/Imprinted_brain_theory


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag finns nog inte:

Tumme upp

var ironisk sry Rodnar 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

durga:
nej. simon baron-cohens teori är intressant att lyssna till inte för att den är trovärdig utan för att den talar till människors obekräftade fördomar. jag vill både gråta och skratta åt det hela.

http://en.wikipedia.org/wiki/Imprinted_brain_theory

Hög intelekuell nivå på din kritik. Visst är det som beskrivs till stor del hur mäniskor upplever skillnaderna. Att det skulle görs hypotesen mindre trovärdig ser jag inte dock. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

var ironisk sry Rodnar 

Fattar inte 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag finns nog inte:

Fattar inte 

förstår d. dt som göre så jävla kul på aspergeres bekostnad.

men sry 

fick lite dåligt samvete 1då Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

förstår d. dt som göre så jävla kul på aspergeres bekostnad.

men sry 

fick lite dåligt samvete 1då Rodnar

Skeptisk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag finns nog inte: Nej jag håller inte med för att...

Att kalla saker för/kategorisera saker som "manligt" och "kvinnligt" är att ha en ultraunderutvecklad hjärna.

Hjärta


   
SvaraCitera