Aviseringar
Rensa alla

att ha barnvakt


Ämnesstartare

har läst ngnstans att det är "fel" att skaffa barnvakt för att kunna gå ut och festa om man har barn.

Motivera. Jag själv kan inte se vad som är fel. Vad ska man skaffa barnvakt för annars, om det inte är för att få lite egentid? :S


   
Citera
Ämnesstartare

fråga på familjeliv istället får du nog bra svar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

fråga på familjeliv istället får du nog bra svar

vill ju höra kritiska ungdoar som tror att man förstör sitt liv och måste vara nån sorts supermamma bara för man klämt ut unge i tidiga år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

vill ju höra kritiska ungdoar som tror att man förstör sitt liv och måste vara nån sorts supermamma bara för man klämt ut unge i tidiga år.

jaha då kan jag inte hjälpa dig för jag tycker det är ok att ha barnvakt ibland


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

har läst ngnstans att det är "fel" att skaffa barnvakt för att kunna gå ut och festa om man har barn.

Säkerligen någon avundsjuk man som inte vill att hans fruga ska träffa mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GigoloBoy:

Säkerligen någon avundsjuk man som inte vill att hans fruga ska träffa mig.

mh förstår, för du är ju så het.


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

mh förstår, för du är ju så het.

Tack:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man skaffar väl barnvakt när man ska göra nödvändiga saker men det är ju klart att man kan gå ut och festa någon gång. [crazy]


   
SvaraCitera

man skaffar väl barnvakt[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

har läst ngnstans att det är "fel" att skaffa barnvakt för att kunna gå ut och festa om man har barn.

Vad jag har förstått så tär det en del på förhållandet att skaffa barn, visst man älskar sitt barn och ångrar inte att man skaffat det men man har inte lika mycket tid för varandra längre. Vilket i slutändan leder till att man kan glida ifrån varandra lite. Då behöver man göra något tillsammans ibland utan barnet, lite tid åt förhållandet alltså. och ja då skaffar man barnvakt. Men det här är ju inte något man ska göra varje helg, utan någon gång ibland. Sen tror jag inte de flesta mor och farföräldrarna har något emot att vara barnvakter lite då och då. 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trams


   
SvaraCitera

Småbarn får inte fara illa av vuxnas alkoholkonsumtion, så bättre att hålla dem så långt borta från droger så länge det går. Rätt bra med barnvakt emellanåt, eftersom de allra flesta vuxna vill dricka alkohol då och då.


   
SvaraCitera

Tycker jag inte, så länge du inte gör det hela tiden. Någon gång ska man ju få unna sig lite [smile]


   
SvaraCitera

Jag barnvaktar mycket och ofta - och jag tycker det är riktigt roligt. Men jag anser faktiskt att det är ganska jobbigt när de behöver barnvakt för att jobba över - för mer jobb gör föräldrarna mer stressade och stressade föräldrar= ouppmärksamma och ledsna föräldrar= barn som känner sig i vägen och inte får visa upp sina teckningar.
Okej, inte riktigt så då, men ni förstår. ni känner säkert själva till egna exempel på föräldrar som varit stressade av jobb.
Nej, då känns det bättre att barnvakta för att föräldrarna(eller föräldern - det finns ju verkligen inte alltid flera föräldrar med i bilden!) ska få slappna av lite, ta det lugnt, varva ner. För det tror jag är bättre för barnen i längden <3
Däremot tycker jag inte alls om alkoholkonsumtion i sådana situationer - bakisföräldrar är inte superhärliga de heller...

Och nu kommer säkert någon tycka att jag låter som en moralkärring <3


   
SvaraCitera
Sonya

de kan göra inbrott [rolleyes]


   
SvaraCitera