Aviseringar
Rensa alla

Att ha en tonårsförälder


Ämnesstartare

Geigerzähler:

"Men det kostar ju extra för mig." [zzz] Hur mycket kostar det? 50kr?

För mig är det gratis iaf, visste inte att det kostade för ngn [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

För mig är det gratis iaf, visste inte att det kostade för ngn [shake]

Tror att det kostar 50kr för henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hjälp :(, va hemskt allt det där låter..

jag tror inte jag ska skaffa barn. tror jag kommer ha svårt att bry mig om vissa saker när det gäller mina barn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retsti:

jag tror inte jag ska skaffa barn. tror jag kommer ha svårt att bry mig om vissa saker när det gäller mina barn

Jag tror nog att jag skulle kunna vara en bra mamma, däremot så har jag så fruktansvärt mycket sjukdomar i släkten som jag inte känner för att föra vidare, så jag kommer inte heller att skaffa barn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

fruktansvärt mycket sjukdomar i släkten som jag inte känner för att föra vidare, så jag kommer inte heller att skaffa barn.

du kan alltid adoptera en lite unge [smile]


   
SvaraCitera

Geigerzähler:

Tror att det kostar 50kr för henne.

Vadå... någon slags uppläggningsavgift eller vad det heter? Det ska väl inte kosta någonting annars. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

retsti:

du kan alltid adoptera en lite unge [smile]

Risken finns ju att mina leder blir sämre än vad de redan är och då kan jag inte ta hand om barnet som jag borde. [n]

hönzgoggel:

Vadå... någon slags uppläggningsavgift eller vad det heter? Det ska väl inte kosta någonting annars. [shake]

Jag vet inte, eller så ljuger hon för att hon inte orkar fixa det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

självklart med och betalar körkortet

Bortskämda snorunge.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stentuff:

Bortskämda snorunge.

Tycker jag inte, jag sa att jag kunde betala det själv men han insisterade. [shake] Kräver ej att mamma skall betala det heller, men hon kan ju i alla fall övningsköra med mig någon gång, men det har hon tydligen inte TID med. Jag tycker att det är jävligt korkat att skaffa barn om man inte har tid att lägga ned en jävla timme i veckan på honom/henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kan berätta att en nätvän jag känner har levt olyckligt större delen av sitt liv, här har hon skrivit ner det:
http://www.hundparkensverige.se/blog.php?page=blog_id&id=2203

Hon har även skrivit sin fundering om livet:
"Efter att ha funderat ytterligare kring frågan om livet och skapelsen, etc. så tror jag att jag nu har funnit det jag tror på, möjligen.

"The Sims" är ett världskänt spel, ett spel där man kan så som jag kallar det, "leka Gud" och skapa nya simmar (människor) och nya världar, hus, etc.
Det är ju precis så som vår värld.
Ägaren till Sims-spelet är vår så kallade "Gud" och han skapar nya världar, hus, simmar, djur, allt ifrån golv och tak. Och sedan kan denne ägare även dräpa simmarna om han nu känner för det, kanske så vi får självmordstankar?

För tänk efter lite, låter inte det rätt så logiskt? För jag ser faktiskt världen som ett lite mer avancerat Sims spel. Om det skulle komma ut ett "Sims 5" eller 6 eller ett ännu senare exempel, då vore det nog väldigt likt vår värld.

Vad tror du?"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

.

Du verkar åtminstone ha en bra pappa [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Du verkar åtminstone ha en bra pappa [y]

Beror väl lite på hur man ser på det. Hans fru är ofta (men inte alltid) ett svin, så ibland lyssnar han på henne och då blir det fel. Ibland känns det som att han försöker kompensera det med att ge min pengar, men det är ju inte bara pengar jag behöver.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Beror väl lite på hur man ser på det. Hans fru är ofta (men inte alltid) ett svin, så ibland lyssnar han på henne och då blir det fel. Ibland känns det som att han försöker kompensera det med att ge min pengar, men det är ju inte bara pengar jag behöver.

Oj då. Nej, så klart behöver du en förälder framför pengar. Du får nog säga åt honom på skarpen när han gör så. Vilket du ju inte heller borde behöva göra. Hur gammal är du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Hur gammal är du?

Har precis fyllt 17. [rolleyes] Men han har faktiskt bättrat sig jättemycket på senaste tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Har precis fyllt 17. [rolleyes]

Ah, måste ändå vara hårt att känna som om man vore utan ansvarsfulla föräldrar.

Geigerzähler:

Men han har faktiskt bättrat sig jättemycket på senaste tiden.

Soft [y]


   
SvaraCitera