Aviseringar
Rensa alla

att ha husdjur eller att äta kött


Ämnesstartare

d andra alternativet om d handlar om att döda djuret innan man äter köttet. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vill också tillägga att det beror på hur man är som djur"ägare" och vad man kan erbjuda djuret för liv


   
SvaraCitera
reben

S3ON:
d andra alternativet om d handlar om att döda djuret innan man äter köttet. 

svårt att äta det om det inte är dött lr va


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:

svårt att äta det om det inte är dött lr va

a men tkr d är värre att avsiktligen döda djuret sj än att äta ngt som redan e dött, typ 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv: att äta kött

isola: vill också tillägga att det beror på hur man är som djur"ägare" och vad man kan erbjuda djuret för liv

Precis. Om man behandlar djuren bra så är det ju inga problem. Med bra menar jag även att de tillåts röra sig hyfsat fritt utomhus etc. Är egentligen rätt taskigt att t.ex. ha en katt inomhus hela dess liv, även om den mår bra i övrigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att ha djur i fångenskap är ok, men att äta ett djur som sedan länge är dött är feeeeel.
Nu vet ni.


   
SvaraCitera
reben

S3ON:

a men tkr d är värre att avsiktligen döda djuret sj än att äta ngt som redan e dött, typ 

asså om ett djur självdör vill man väl inte äta det ??? typ kan va sjukt eller ba jättegammalt tror inte det är gott
lr du menar roadkills o sånt elr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben: lr du menar roadkills o sånt elr

nä. men om andra dödar ett djur, vars kött säljs och typ en restaurang erbjuder mig att äta det så är jag indirekt medskyldig.  Jag kan ej ensam påverka köttproduktionens verksamhet, att slakterier o.s.v. upphör bara för att jag väljer att gå till ngn annan restaurang för att käka vegetariskt den dagen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Feberyra: c. Är egentligen rätt taskigt att t.ex. ha en katt inomhus hela dess liv, även om den mår bra i övrigt.

Absolut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Jag kan ej ensam påve

men så tänker ju alla. alla kan påverka lite och tillsammans kan man påverka mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag anser inte att husdjur är dåligt 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: tillsammans kan man påverka mycket.

absolut, starta ett parti vettja! Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

att ha kött


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är värst


   
SvaraCitera

ingetesvartvitt


   
SvaraCitera