Aviseringar
Rensa alla

Att hämnas på otrogna människor - rätt eller fel


Ämnesstartare

Att en människa har gått bakom ens rygg på det sättet förtjänar personen något slags straff? Ska man hämnas?
Visst man ska hålla sig ifrån sådanna människor för det är inget att ha kvar i sitt liv, men när personen ändå har tagit friheten att snappa åt tid av din dyrbara livstid och sedan visa sitt rätta jag och såra en person på det sättet..

Det känns verkligen som att en sådan person bör straffas på något sätt.

Vad anser ni?


   
Citera
Ämnesstartare

Aengslig:

Beroende på situation /tjej (förklara) (Du röstade på detta alternativ)

Fast straff och staff... man kan väl klippa sönder personens favorittröja och sprida ut att hen smittat en med klamydia om man vill det om det känns bättre, men egentligen är ju det bästa att bara gå vidare. Dock ska man låta personen veta vad man känner om den gått bakom ryggen på en, för ens egen avreagerings skull.

ps *separation


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

ps *separation

oj 🙂 aja

isola:

Dock ska man låta personen veta vad man känner om den gått bakom ryggen på en, för ens egen avreagerings skull.

Att avreagera sig på det sättet och sedan gå vidare, har jag svårt för. Att ge någon skäll tycker jag inte är något straff.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aengslig:

Att avreagera sig på det sättet och sedan gå vidare, har jag svårt för. Att ge någon skäll tycker jag inte är något straff.

Då får du öva. Vad annars skulle man göra liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aengslig:

Nej / tjej (Du röstade på detta alternativ)

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Då får du öva. Vad annars skulle man göra liksom.

Sticka en penna genom ens öra [cool][cool][cool][cool]

Nej, men vet inte har ofta tänkt ifall personen förtjänar att bli uthängd via nakenbilder till ens vänner osv... men sedan skulle man bara tycka att det är onödigt och skapar mer problem. Men ack vad man ändå tycker att personen ska få ångra sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aengslig:

Nej, men vet inte har ofta tänkt ifall personen förtjänar att bli uthängd via nakenbilder till ens vänner osv... men sedan skulle man bara tycka att det är onödigt och skapar mer problem. Men ack vad man ändå tycker att personen ska få ångra sig.

Nej det är bara dumt.
Fast man äger ju inte den andra personen. Visst har man rätt att bli arg för dess svek, men man kan inte kontrollera någon annan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Nej det är bara dumt.
Fast man äger ju inte den andra personen. Visst har man rätt att bli arg för dess svek, men man kan inte kontrollera någon annan.

Klart inte att man inte äger någon eller ska kunna kontrollera den andre. Rätt att bli arg? Tycker att sveket ska ändå kosta, precis som att man kan acceptera ett avtal och sedan inte hålla det och att gå bakom ryggen tycker jag ändå ska straffas. Psykisk misshandel på hög nivå... mer eller mindre för vissa men det gör inte saken lättare att acceptera, tycker ändå att personen borde straffas för ens svek, tycker nästan att ifall man gifter sig så borde det nästan vara straffbart ifall den ene sviker en på det sättet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aengslig:

Nej / kille (Du röstade på detta alternativ)

"Eye for an eye makes the world go blind."

Så jäkla mycket otrohet så om alla ska hämnas för det blir det så jäkla mycket skit överallt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Så jäkla mycket otrohet så om alla ska hämnas för det blir det så jäkla mycket skit överallt.

Klart, med rätt också. Kanske det som behövs för att detta ska sluta.

Att vara otrogen är värre en man tror, har en stor faktor bakom självmordsförsök i Sverige, begrundat på att separationer är en ofta en utlösande faktor till att människor väljer ta livet av sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är väl fan ba gött om alla får ligga mycket tänker jag. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Är väl fan ba gött om alla får ligga mycket tänker jag. [shake]

Relevant?
inte lika gött ifall människor går bakom ryggen på andra som håller sin syn och tillit till dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aengslig:

Relevant?

Ja? Känner inte att jag har någon direkt auktoritet eller makt över någon annan människa. Känner typ att det inte är min plats att säga åt någon vad hen bör eller inte bör göra. Då väljer jag att se "otroheten" som något positivt för personen istället, dvs, det är gött att ligga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Ja? Känner inte att jag har någon direkt auktoritet eller makt över någon annan människa. Känner typ att det inte är min plats att säga åt någon vad hen bör eller inte bör göra. Då väljer jag att se "otroheten" som något positivt för personen istället, dvs, det är gött att ligga.

Ingen säger vad någon bör göra, men ifall man är i ett förhållande där båda säger att de är bara med varandra och ene sviker, hur kan otroheten enligt dig då vara okej?

Har du inte blivit sårad på detta sätt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aengslig:

Ingen säger vad någon bör göra, men ifall man är i ett förhållande där båda säger att de är bara med varandra och ene sviker, hur kan otroheten enligt dig då vara okej?

Har du inte blivit sårad på detta sätt?

Jag antar väl att det finns någon anledning till det, att själva syftet inte är att försöka såra mig.

Jo, jag har varit med om det, och, jag har kommit att inse att det är fjantigt att bli arg över eller känna någon slags typ rättfärdighet att hämnas på den personen. Herregud. Kan en inte vara öppna med sina känslor så bör en inte vara i ett förhållande alls.


   
SvaraCitera