Aviseringar
Rensa alla

att hamna i matematik-koma


Ämnesstartare

efter mitt senaste prov hamnade jag i det jag kallar för matematik-koma. jag kan inte ta till mig något matematiskt tal alls och tanken av matematik får det att göra ont i huvudet. det här händer efter några dagars intensivt pluggande.

det här har hänt när jag läst sam-ämnen också. att jag tillslut nästan tappar förmågan att ta till mig text och får någon slags smärtsam känsla när jag försöker.

det brukar gå över efter någon vecka. är det bara jag som har det såhär ibland, lr är det vanligt? för jag har inte hört någon annan snacka om d..


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

har nästan alltid mattekoma [sad]
förutom ibland då man ba ååh matte!! [chocked] sen upptäcker man att ne jag suger fortfarande på det här..


   
SvaraCitera

har aldrig märkt. du verkar ha en obehagligt stor press på dig själv att lyckas.

kan känna igen mig lite i att man kan få obehag till vis del av vissa saker om man känner att man misslyckats


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

du verkar ha en obehagligt stor press på dig själv att lyckas.

va har du fått det ifrån? :S sanningen är typ tvärt om, jag pressar mig inte alls. har till o med pratat med institutionen om det och dom har sagt att jag kan ta så lite poäng som jag vill mer lr mindre (eftersom att jag inte känner att jag klarar mer). lägg till att jag bara läser deltid


   
SvaraCitera

vaJOO:

va har du fått det ifrån?

tolkade ditt inlägg så, att du efter ett misslyckande bara vill skita i allt typ. var kanske en feltolkning

vaJOO:

sanningen är typ tvärt om, jag pressar mig inte alls. har till o med pratat med institutionen om det och dom har sagt att jag kan ta så lite poäng som jag vill mer lr mindre (eftersom att jag inte känner att jag klarar mer). lägg till att jag bara läser deltid

fats att man inte pressar sig själv till att lyckas med saker är inte automatiskt detsamma som att man kan hantera ett misslyckande. har vid ett flertal gånger i mitt liv varit djupt besviken på mig själv för att jag inte klarat saker samtidigt som jag vetat om att jag inte gett mig själv en rimlig chans att klara dem då jag inte pluggat ordentligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

fats att man inte pressar sig själv till att lyckas med saker är inte automatiskt detsamma

oki, men jag pressar mig själv iaf inte speciellt mkt. trodde du syftade på en gång när jag skojade med dig angående om att få A i allt. fick ett kallt svar tillbaka, men orkade inte då förklara att jag skojade hehe :p

Blivande_japan:

tolkade ditt inlägg så, att du efter ett misslyckande bara vill skita i allt typ. var kanske en feltolkning

a nä, fick ig på senaste tentan men brydde mig inte så mkt. blev mest förvånad över att jag inte klara den då jag kände att jag kunde allt. men hade massa småfel här o där :/.

mitt inlägg var: pluggar jag förmkt så blir jag konstig i huvudet i en vecka typ :I, o tänker att jag aldrig skulle klara ingejörsstudier då, eftersom att ni har mkt mer att göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ska faktiskt in på prov nu, om 15 min, får se om jag får syn på trubbig också 😉


   
SvaraCitera

vaJOO:

oki, men jag pressar mig själv iaf inte speciellt mkt. trodde du syftade på en gång när jag skojade med dig angående om att få A i allt. fick ett kallt svar tillbaka, men orkade inte då förklara att jag skojade hehe :p

haha har glömt det [blush] fast det kanske låg kvar i mitt undermedvetna [wink]

vaJOO:

mitt inlägg var: pluggar jag förmkt så blir jag konstig i huvudet i en vecka typ :I, o tänker att jag aldrig skulle klara ingejörsstudier då, eftersom att ni har mkt mer att göra.

aha då förstår jag!
usch påminn mig ej... ska snart återgå till matten som ligger uppslagen framför mig [cry]

vaJOO:

ska faktiskt in på prov nu, om 15 min, får se om jag får syn på trubbig också 😉

usch, lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

usch, lycka till!

tackar! klarade det! åkte även hem med trubbig! ;>


   
SvaraCitera

vaJOO:

tackar! klarade det! åkte även hem med trubbig! ;>

grattis! [y]


   
SvaraCitera