Forumet - Att hitta flickvän (seriös tråd)

Att hitta flickvän (seriös tråd)

21261 5 32

Om man är 20-25 år, och inte går ut om helgerna och festar osv. Hur går man då till väga, får att bli tillsammans med en tjej i ungefär samma ålder som en själv. Dejtsajter är uteslutet, och likaså krogar och pubar.

Kommentarer (59)

1. Varför är dejtingsajter uteslutet?

2. För att jag inte litar på Internetfolk. Vill träffas irl, helst.

3. Börja plugga på högskola och gå på alla fester. Finns många snygga brudar.

4. Jag ska eventuellt börja plugga. Lär dock inte gå på någon av festerna, då jag inte står ut en sekund.

5. Vi hade värsta college partyt förra veckan. Asnice, inga odrägliga människor som på krogen. Och alla dricker inte heller.

6. Hm... Okej. Men jag har följt med på fester. Jag har efter 15-30 minuter av lidande, lubbat därifrån och satt mig på närmsta buss. Står varken ut med miljön eller atmosfären. Så folktät på liten yta, människor överallt. Trångt och jäkligt. Och sen inte helst nyktra heller :S

7. Bara vi som har fester på SU Party

8. Diskriminerande, typ ju :-o

9. patric Ledsen litar du inte på mig? Förvånad

10. Jo, du är faktiskt ett undantag! Hjärta

11. Inklistrat från vad jag skrev längre ner, som svar på varför jag inte gärna litar på personer från nätet. Förutom, Jasmine, alltså!

Träffade en tjej på nätet en gång och hon var helt fucking dum i huvudet. Ångrar det skarpt.

Vi pratade i nästan ett helt år, och det hade flirtats en hel del. Vi smsade och pratade över telefon. Till sist beslöt vi oss för att träffas. Och allt kändes så bra under träffen. Men sen slutade hon rätt var det var att svara när jag ringde, och hon svarade knappt på sms. Men när jag väl nådde henne, så lät allt fortfarande så bra.

En polare ringde mig och gratulerade en kväll. Jag fattade ingenting. Grattis till vad?! Jo, tjejen hade ändrat sin relationsstatus på FB till "I ett förhållande". Jag fattade noll, men trodde ju att det var jag som åsyftades. Men så var inte fallet. Hon hade träffat någon annan. Och när jag ändå fått reda på det, tyckte hon att det kanske inte gör något och undrade om jag kanske ville ha ett öppet förhållande. För det var vad hon hade tänkt sig, även om hon inget sagt till mig. Och den andra killen var också ovetandes. 

12. förvånar mig inte ett dugg gurkan. tjejer är alltid på g med flera killar samtidigt verkar det som. dom har alltid flera att välja på medans killar får kämpa hårt. allt e serverat på fat för tjejer. 

13. Det är bra att spela svår om man är kille bara för att ge igen på tjejerna Mycket glad

14. Lite så det tycks rulla :-/

15. spela svår? då springer dom iväg snabbare än bolt. dom har ju trots allt 1 milj andra att välja på mr.man.

16. Om en tjej verkligen gillar en kille och är KÄR springer hon nog inte iväg.

17. nä, men vi tröttnar eller så blir inget av 

18. Skulle du springa iväg om drömkillen spelade svår?

19. Jag har inget bra svar på det...

20. Men är det något man liksom vill åt (en persons hjärta i det här fallet) vinner man inget på att spela svår.

21. Fatone, du har så rätt! Gurkan, leta vidare. Alla är inte så pantade som hon, du valde fel, sånt händer, inget konstigt.

22. Sant, och det har gått några år nu. När var det?! *räknar baklänges på fingrarna* 2009, måste det ha varit.

23. inte springa iväg, men jag skulle inte vänta för alltid heller, man tar ju det som ointresse 

24. Föredrar du en gentleman eller en kille som vill ha ha dig till sängen första kvällen cuzIcan? Mycket glad

25. Ja, exakt. Det gäller nog de flesta. Spela svår, njae... Jag tolkar det nog också mer som ett ointresse då.

26. haha beror på hur desperat jag känner mig just då Rodnar men gentleman är ju det den sociala normen säger att man ska föredra om man är anständig ;) 

27. Har du flyttat hemmifrån än? Om inte är det en bra start! =)

28. Jag bor ännu hemma, och hoppas att det inte sätter käppar i hjulet.

:-)

29. Jag är ledsen, men det gör det tyvärr.. Flickor i din ålder söker någon som bland annat kan stå på egna ben..

30. Hopp, där sket det sig då. Får väll vänta i några år då, tills ekonomin är stabil nog.

31. Bara två dagar varje vecka.

32. :/

Bättre än inget alls antar jag. Men ej tillräckligt för att täcka månadskostander med boende och sådant givetvis..

33. Ja, visst är det så. Men, precis som du säger, inte tillräckligt.

Men, men. Än är man ung, så än finns det tid :-)

34. Skaffa ett riktigt jobb! Sluta vänta på att allt löser sig, man blir ju fan gråtfärdig av att läsa det här

35. Eller ljug ihop nåt! Lev som en luffare. Jag bor också hemma men det stoppar inte mig.

36. Jag har ett riktigt jobb, problemet är bara att det bara är 2 dagar/vecka. Men där trivs jag, så det får bli något vi sidan av, dagtid.
    Att ljuga ihop något funkar ju inte. Och jag är övertygad om att tjejen som i så fall vill ha mig skiter i om jag bor hemma eller ej. Likaså att hon skiter i att jag är långhårig. Passar det sig inte, då är hon helt enkelt fel tjej, och är inte värd mig.

37. Du inser att du gör det jävligt svårt för dig själv. Håret är väl skitsamma men du är så uppenbart osäker och otrygg i dig själv, du måste ha självförtroende, det är den mest attraktiva egenskapen, skit i det ytliga, om du trivs med det, fine! Då är den biten avklarad. Men då är det ju det psykologiska kvar. Du kan kinte bara vänta på att allt ska ordna sig av sig självt. Visst alla kan ha tur men man kan inte bara förlita sig på det. Det är som att gå och vänta hela livet på att man ska vinna på lotto...

38. Vafan, ljuga är det sista du skall göra i vilket fall... 

39. Ljuga tänker jag heller inte göra, det finns liksom inte.
    Visst måste jag göra något åt självförtroendet, ja. Och att den är en väldigt viktig del av en person stämmer också.

Men lite tur kan man väll ändå få hoppas på. Men man får väll själv försöka påverka det i rätt riktning så gott det går.

40. Gör du det tycker du? Försöker du verkligen till det yttersta? Jag menar om du ändå gör en tråd här som du skriver i titt som tätt måste det väl ändå vara väldigt viktigt eller hur?

41. Ja, viktigt är det. Men inte viktigare än att det kan, och ska, vänta tills den rätta dyker upp.
    Jag lär dessutom märka om en tjej är intresserad av mig på riktigt. Så att leta och jaga är väll inte direkt nödvändigt. Framför allt som det ska kännas bra också.

42. Dåså! Då har du ju planen klar. Varför ödsla tid med såna här trådar då?

43. Får att jag har funderat lite sedan den där måndagen. Och den har tyvärr inte gett så mycket som jag hoppats på. Men några av förslagen har varit bra. Törnrosas, som ett exempel.
    Sen har alla förslag varit bra om att göra något åt självförtroendet.

44. Det kommer. Steg för steg.

45. Bra! Vart tänkte du börja?

46. Bra fråga. Jag har inte direkt funderat. Jag får väll improvisera lite.... Och hoppas på det bästa.

47. Gör nåt med 940:n då. Där har du ju iallafall ett intresse. Ett vettigt sådant måste jag tillägga

48. Något finns väll att göra... Men den använder jag enbart som transportmedel.

49. alla dessa notifikationer, trodde att jag var poppis men nä nä....

50. Ja men du mekar väl lite med den och leker lite också antar jag? Aa vet, trodde jag var poppis när jag plötsligt hade 20 såna här på en halvtimme. Heh

51. Leker? Nej, knappast. Vanliga vårdade vardagsåk. Och den behöver inte längre mekas med, då allt som behövde fixas är åtgärdat.

52. Du skrev ju att du var ute och gjorde donuts med den häromdagen...

53. Det är mer troll där än jag först trodde.

Tråden har 32 svar. Sortera efter:

varför vill du ha en flickvän?

Tänkte så om mitt ex för ett tag sedan, när jag gillade honom... Han pluggar på ett ställe med inte så många människor och han har ganska strikta krav när det kommer till hans partner, så jag undrar verkligen vem han kommer binda sig till - om han gör det. Och om inte... Vad ska han göra av sitt liv?

Han är 20+ nu och när han är färdigutbildad/"redo" kmr han vara runt 25... Vilken, för honom lämplig, tjej kommer han hitta då? Fattar inte riktigt. Måste bli hans bästis eller ngn random tjej som han inte kmr älska.

Kan tänka likadant om mig själv. Till och med värre för mig sj med tanke på att jag kommer plugga mer och en längre tid än vad han kmr göra. Dessutom har jag nog högre krav

Livet är tufft. Lycka till hur som helst, du & alla sökande :)

^____^ iogt nto

Spana också in:

Vill också vara killen som säger till grabbarna att "nä tyvärr kan inte dra med på krogen ikväll, ska sitta hemma och hålla handen" men sånt händer aldrig mig.

Ha coola solbrillor och åk ut å ragga med bil :p

Uppdatering: Inga egentliga framsteg. Jag har varit aktiv medlem nu i några månader på flertalet dejtsidor. Det ger nada. Fejkanvändare, spam och troll. Den sociala fobin är det något bättre med.

låg i sängen och funderade på vad amsi skrev till mig. hon sa att varför jag inte får brud är kanske för att jag e för bögig. dvs man e för känslig, smal etc. kanske där klon klämmer för vissa.

För det första: varför dissa krogen? För det andra: varför gänga sig såhär tidigt?

du vågar inte träffa folk ifrån dejtingsiter, du vågar inte träffa folk på krogen/fester/festivaler, du vågar inte träffa folk ifrån nätet, du har social fobi, du vågar inte gå på um-träffar, du säger att du inte har några vänner, du är spinkig och ledsen till vardags.

du måste jobba på dig själv innan du har chans på någon tjej. lycka till =D Tycker också du borde åka till Thailand om det är närheten/sexet du är ute efter. vet inte exakt vad det kostar men tror att ett ligg kostar runt 300 kronor.