Aviseringar
Rensa alla

Att hitta kärleken


Ämnesstartare

hejsan!

jag är en kille som går sista året i gymnasiet knappt en halvtimme från sthlm. jag har ett relativt händelserikt liv, som i och för sig mycket består av skola och träningar, men titt som tätt bjuder på några härliga stunder. jag trivs i allmänhet med skolan, träningarna mina vänner och det mesta livet har att erbjuda (skulle dock kunna ha några fler vänner jag kan prata om ALLT med). men det är en sak jag saknar, flickan som förgyller mitt liv. jag känner inte att jag haft turen på min sida på den fronten, men jag jobbar på det.

jag tycker själv att jag ganska smart, snygg och social, och även andra har sagt det, ([bigsmile]) och borde därför iaf inte ha sämre förutsättningar än någon annan. tyvärr har jag inte hittat den där flickan än. jag vet att jag kan ha svårt att ta för mig och gå och flirta på allt och alla, men behövs det verkligen? jag har hört av många att det hittade sin kärlek när de slutat leta, men det känns som att ge upp. vad tycker ni jag ska göra? har ni något tips som kan göra mig lyckligare så dela gärna med er av dem![smile]

over and out, hoppas det blev förståligt.


   
Citera
Ämnesstartare

pojkvän/flickvänsgenen säger jag bara!


   
SvaraCitera

Kanske för mallig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roll on:

Kanske för mallig.

på vilket sätt menar du då?
jag blir ofta beskriven som för "snäll" och det händer att jag är blyg. kan ju vara det som är felet, men det är ingenting speciellt.


   
SvaraCitera

Matt3:

over and out, hoppas det blev förståligt.

Vart vill du komma hur hade världen sett ut om alla gjorde såna här trådar om sig själv? De är inte en kontaktannons sida.


   
SvaraCitera

Matt3:

för "snäll"

För snälla killar brukar ses som tråkiga och omanliga.


   
SvaraCitera

Matt3:

jag har hört av många att det hittade sin kärlek när de slutat leta, men det känns som att ge upp.

Jag hittade min flickvän utan att leta. Vi skulle bara träffas för att ha det gjort och inse att vi hatar varandra, men det blev tvärtom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cannabis:

Vart vill du komma hur hade världen sett ut om alla gjorde såna här trådar om sig själv? De är inte en kontaktannons sida.

Matt3:

har ni något tips som kan göra mig lyckligare så dela gärna med er av dem!

läste du hela inglägget?


   
SvaraCitera

Matt3:

förståligt

Förståeligt.

Teh irony.


   
SvaraCitera

Matt3:

läste du hela inglägget?

Ja de gjorde jag och som vanligt är du en kille / tjej som gör en sån här tråd och bara skriver sina plus men inga minus . Hur skall du då kunna få ett bra svar ?

Dem som inte hittar kärlek har väl antagligen problem som inte den ser själva. Jag har själv samma problem, men jag är mig smart nog att förstå de själv. Jag börjar långsamt förstå mina problem varför jag inte lyckas, du får väl ta reda på de själv ingen i tråden kommer kunna svara på vem du är ens och vad de är för fel.


   
SvaraCitera

jag har aldrig letat i hela mitt liv, utan den har kommit till mig. men varje gång så går det ändå åt helvete.
Så jag vet hur det känns. det är ngt som fattas här i livet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cannabis:

som vanligt är du en kille / tjej som gör en sån här tråd och bara skriver sina plus men inga minus . Hur skall du då kunna få ett bra svar ?

cannabis:

Dem som inte hittar kärlek har väl antagligen problem som inte den ser själva.

du sa det själv, jag ser dem kanske inte. kan väl lista de jag kan tänka mig.

jag är för snäll
inte den som är bäst på att ta första steget i nya bekantskaper
får ibland dålig självbild
dricker inte alkohol, pga själ som inte har med att jag inte vill (gör att jag blir mindre avslappnad vid såna tillfällen)
vardagarna är ganska fullproppade med skola och träning
är inte den som sticker ut vid första mötet

där har du några. är det lättare att hjälpa nu?[smile]


   
SvaraCitera

Matt3:

där har du några. är det lättare att hjälpa nu?[smile]

Nej de är inte lättare hur vet man vad du tar upp för samtalsämnen?
Hur vet man din politiska inställning?
Hur vet man om du är fjollig eller macho?
Vilken sorts brudar gillar du ?
Vad gör dig intressant?
Har du gemensamma intressen?
hur gör du när du tycker om någon?
Har du mycket pengar?

Du fattar säkert de finns frågor som blir olika poäng för olika tjejer du kanske satsar på fel hästar helt enkelt.


   
SvaraCitera

rätt va det är trillar hon in i ditt liv


   
SvaraCitera

Mitt råd är att vara "aktiv" och då menar jag inte att du ska springa runt och ragga på alla brudar du stöter på, men försök att prata med olika du stöter på och gör inte någon big deal av det. Du måste liksom visa dem att du finns. Låt ditt självförtroende växa fram, för det är där det mesta sitter.

För vänder man på steken och ser det från sitt eget perspektiv, så brukar det visa sig att tystlåtna och tillbakadragna tjejer inte ter sig vara lika attraktiva, kanske är dem det, men vi ser dem ju inte, vi lägger inte märke till dem.

Detta tycker jag du ska ha i åtanke. Självklart kommer du inte bara få tjejer sådär, hur lätt som helst, men dina chanser ökar definitivt. Och VÅGA, våga göra fel och göra bort dig, vad är det versta som kan hända liksom, att du får dissen och måste gå vidare. Visst det svider ett tag, men då har man iaf försökt och behöver inte sitta sen och klandra sig själv för att man aldrig försökte. [cool]


   
SvaraCitera