Aviseringar
Rensa alla

Att hitta kärleken


Ämnesstartare

Läst min tråd i forumet antar jag? [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matt3: du verkar vara en skön kille, tjejerna kommer med tiden, jag lovar [y] kom ihåg att tålamod är en dygd [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är nog den siste personen som ska skriva här då jag är i samma sits som dig. Jag tänker dock inte det minsta på det, och så länge jag inte är olyckligt kär i någon lider jag inte av att leva det glada singellivet heller.

Glid bara runt och var dig själv så löser det sig säkert nån gång, skulle det inte bara kännas fel att ändra på dig för att tjejerna ska flockas?

När du väl träffar någon blir det säkert någon riktigt trevlig också som du kommer vara med längre än vad de ytliga speed dateing-människorna brukar vara med varandra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

För snälla killar brukar ses som tråkiga och omanliga.

Sant 1p +

Theworldismine:

jag har aldrig letat i hela mitt liv, utan den har kommit till mig. men varje gång så går det ändå åt helvete.
Så jag vet hur det känns. det är ngt som fattas här i livet

Weed? x'D


   
SvaraCitera

Matt3:

smart, snygg

du verkar självgod[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stylebird:

Mitt råd är att vara "aktiv"

det är faktiskt nånting jag jobbar på. har insett att man inte får något gratis här i livet, och det gäller på alla plan.

JPehrson:

Matt3: du verkar vara en skön kille, tjejerna kommer med tiden, jag lovar kom ihåg att tålamod är en dygd

håller tummarna^^

StrawberryCosmos:

Tözen: För snälla killar brukar ses som tråkiga och omanliga.

har hört det med, men jag tror det är en liten skröna. jag tror inte att det är snälla killar som är det som skrämmer iväg tjejerna, utan killar som inte syns. syns man inte finns man inte.

Chickfactor:

du verkar självgod

'

problemet med sverige är att man kan räna upp tio saker som är dåliga och en som är bra och man blir kallad självgod. jag har 20,0 i betyg efter 2,5 år på gymnasiet så jag anser mig ganska smart. jag är absolut inte den som stoltserar med mitt betyg, utan när folk frågar brukar jag svara att jag har bra betyg eller något liknande för att inte verka SJÄLVGOD. nu bad du dock om det och jag ville visa att jag hade nån fakta bakom det. jag är nöjd med mitt utseende, och jag är jätteglad för det. för några år sedan var jag det inte alls. jag vet inte om det är mitt tänkande eller mitt utseende som förändrats, men kan jag inte få säga att jag inte tycker att jag själv är ful?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chickfactor:

du verkar självgod

Det här tänket är så jäkla svenskt! Fattar inte varför man aldrig får säga något positivt om sig själv i det här landet. Varför ska man skämmas för att man är bra? Att man kan erkänna att man är bra bevisar att man har bra självkänsla och att man tror på sig själv. Skulle man däremot säga att man är bättre än andra kan man börja prata om självgodhet, men det är ju en annan sak!

Det är skillnad på självkänsla/självinsikt och självgodhet!

Tydligt exempel:
"Jag är bra på att spela gitarr" = god självinsikt
"Han är mycket sämre än mig på att spela gitarr" = självgodhet

De som har bra självinsikt behöver inte erkänna för andra att de är bra, för de vet själva om det och behöver inte bevisa det för andra. Har man däremot dåligt självförtroende eller bara är allmänt svinig, går man däremot ofta ut och påpekar hur bra man är/alternativt hur dåliga andra är jämfört med en själv.

Typiskt Sverige och dess jäkla Jantelag... ingen får sticka ut, tycka bra om sig själv eller vilja något, samtidigt som vi själva anser oss vara bättre än andra folk. Finns undantag bland folket, självklart, men generellt gäller ju detta. Skäms ju över att vara svensk ibland, faktiskt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JPehrson:

Det är skillnad på självkänsla/självinsikt och självgodhet!

tack för stödet i min kamp (eller nåt:P)


   
SvaraCitera

du är väl bög kanske?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matt3:

tack för stödet i min kamp

90-orna måste ju hålla ihop, som sagt [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

du är väl bög kanske?

Att man ens orkar slänga in ett sånt här meningslöst inlägg...


   
SvaraCitera

JPehrson:

Att man ens orkar slänga in ett sånt här meningslöst inlägg...

ah jag vet [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JPehrson:

90-orna måste ju hålla ihop, som sagt

precis, vi måste bara hitta en gemensam fiende. eller är det kanske självkänsla/självgodhet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matt3:

precis, vi måste bara hitta en gemensam fiende. eller är det kanske självkänsla/självgodhet?

Vet inte hur ni 08:or tänker, men vi 031:or har ett motto som lyder "Aldrig hata, bara älska" [wink]

haha nä men seriöst, tycker hela den här Jantegrejen har gått för långt. Tyck bra om dig själv, så smittar det av sig på din utstrålning -> du blir mer attraktiv för tjejer. Ibland är psykologi jäkligt enkelt [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja får hoppas det. 031? var är det?


   
SvaraCitera