Aviseringar
Rensa alla

Att inte använda nikotin!


Ämnesstartare

Gäller mest cigaretter men en del gäller även snus:

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att vakna upp mitt i natten av att man var så jävla sugen på snus/cigg så man var tvungen att avbryta sovandet, att man känner sig så jävla vidrid, att det styr ens liv så att man inte kan gå någonstans utan att ha med sig sin tobak osv osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mamma sa sluta ja ba ok

mamis boi


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semi:

Gäller mest cigaretter men en del gäller även snus:

Det angående marken som annars skulle kunna användas för att odla mat träffade mig enormt.

Dan_the_ironman:

Att vakna upp mitt i natten av att man var så jävla sugen på snus/cigg så man var tvungen att avbryta sovandet, att man känner sig så jävla vidrid, att det styr ens liv så att man inte kan gå någonstans utan att ha med sig sin tobak osv osv.

Så mycket sanning. Och ändå hade jag glömt allt. Uäh, det är helt klart inte värt det. Provade ju igen för någon timme sen men tyckte att det kändes hemskt istället för underbart så som jag kom ihåg det.

Funderar nästan på en tatuering som påminnelse även om det kanske känns drastiskt för något som borde vara en sån självklarhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

katamari:

Det angående marken som annars skulle kunna användas för att odla mat träffade mig enormt.

Vilket även gäller köttindustrin. *hint hint*


   
SvaraCitera

mitt nr 1 braiga argument:

det är slöseri med pengar!!!!

sen får man dålig andedräkt, riskerar diverse sjukdomar, det sliter på hjärtat, osv, osv

finns inget bra alls än att det eventuellt lindrar abstinens. beroenden i sig är dock väldigt jobbiga och begränsande!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semi:

Vilket även gäller köttindustrin. *hint hint*

Jag vet. .___. Var vegetarian i flera år och känner till alla argumenten. Fan, om man kanske skulle köra på det igen. Är egentligen, hur själviskt och äckligt det än låter (mitt äldre jag hade skällt ut mig), mest oroad över att jag kommer missköta min kost igen och få i mig för lite protein. Tränar väldigt mycket nu för tiden och mår jättebra av det. Det är väldigt viktigt för mig för att jag ska kunna känna stabilitet i min vardag. Utan tillräckligt med protein och energi är jag rädd för att det istället ska slita ner min kropp och därmed även mitt psyke.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

det är slöseri med pengar!!!!

Väldigt sant. Brukade behöva spara som fan för att ha råd med snus över somrarna då man inte fick något studiebidrag. Just nu har jag ca 1000 kr på kontot, som annars förmodligen hade gått till beroendet. [smile]

Blivande_japan:

sen får man dålig andedräkt, riskerar diverse sjukdomar, det sliter på hjärtat, osv, osv

Ja, andedräkten minns jag också. Hjärtat kände jag direkt av när jag tog en snus. Skulle aldrig kunna träna lika bra medan jag snusar.

Blivande_japan:

finns inget bra alls än att det eventuellt lindrar abstinens. beroenden i sig är dock väldigt jobbiga och begränsande!

Också sant. Minns att jag alltid längtade efter att vara helt fri från allt som begränsade mig. Och det har jag ju varit nu utan snuset.

Tack alla! Det här är en awesome boost.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kom på att anledningen till att jag blev sugen igen troligtvis är därför att jag inte kunnat träna alls sen slutet på juni. Sedan p&l har jag supit och varit sjuk om vartannat vilket har gjort att jag inte kunnat träna. Eller snarare, jag har blivit förkyld av att vara ute och supa, och har inte kunnat bli frisk pga fortsatt supande.

Saknar att träna. [cry] Är nästan frisk nu. Ska ta med mig massor med kläder imorgon till UM-träffen så att jag inte blir sjuk igen. Måste få börja träna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

katamari:

Tränar väldigt mycket nu för tiden och mår jättebra av det. Det är väldigt viktigt för mig för att jag ska kunna känna stabilitet i min vardag. Utan tillräckligt med protein och energi är jag rädd för att det istället ska slita ner min kropp och därmed även mitt psyke.

you have grown from a boy into a man


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brk g:

you have grown from a boy into a man

mm e stor o stark nu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fghrgrgh, har nästan ett paniksug idag efter snus. Fast det kommer och går litegrann i och för sig. Det går över.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brk g:

mamma sa sluta ja ba ok

mamis boi

kunde du slluta då? det e svårt..


   
SvaraCitera