Aviseringar
Rensa alla

Att inte vilja använda cannabis/hasch/fandetheter


Ämnesstartare

tl;dr: Varför måste icke-rökare ha ett argument för att inte använda cb/hasch/we?

Det hände mig ett flertal gånger för ett par veckor sen att Rodja stalkade mig och skulle prompt börja argumentera mot mig så fort jag yppade min ståndpunkt (att jag inte vill använda droger) när någon undrade om det i någon/några tråd/ar.
Sen har det hänt lite här och var på olika forum när det inte varit någon direkt debatt om ämnet. T.ex.

-Har du eller vill du använda droger?
-Nej, känner inte för det direkt.
-Du måste ha ett argument annars är du hjärntvättad!

Det har inte varit exakt så men kontentan har varit mer eller mindre det.

Den här tråden är inte om drogers vara eller icke-vara, tråden handlar om varför man måste ha argument för att inte vilja använda droger.


   
Citera

Man måste inte, folk som tycker att man måste ha det är dumma i huvudet och trångsynta. Att använda droger är var och ens val. Man skall ej behöva anledningar till att inte använda det.

Annars så kör man på: "Mina anledningar håller jag för mig själv".

=)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Den här tråden är inte om drogers vara eller icke-vara, tråden handlar om varför man måste ha argument för att inte vilja använda droger.

Säg narkotika istället, eftersom du troligen redan använder droger i form av nikotin, alkohol och koffein.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Well, eh. Rodja är känd för sina intensiva cannabiskampanjer. [smile]

Generellt sett tror jag inte många ber dig om en anledning till att inte vilja bruka droger. Hoppas det iaf.


   
SvaraCitera

Har respekt för icke-brukare och ber om samma respekt tillbaka, men om man ska vara med på en fest så får man fan vara med.. inte sitta någonstans och tjura! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arthur89:

Har respekt för icke-brukare och ber om samma respekt tillbaka, men om man ska vara med på en fest så får man fan vara med.. inte sitta någonstans och tjura! [y]

Du menar att du på fester inte nöjer dig med att folk respekterar ditt rökande, utan att du ska försöka grupptryckspusha folk att röka med dig? Låter b. :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Libertad:

Du menar att du på fester inte nöjer dig med att folk respekterar ditt rökande, utan att du ska försöka grupptryckspusha folk att röka med dig? Låter b. :/

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tycker mest att det är synd då jag själv har bra erfarenheter av vissa droger. jag blir inte sur ifall någon säger nej, men kanske lite besviken...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svårt att fatta varför man inte skulle vilja bara??

gött skönt nice på alla sätt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

synd då jag själv har bra erfarenheter av vissa droger

Och jag har bra erfarenheter av fotboll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ricochet:

Och jag har bra erfarenheter av fotboll.

det har inte jag, men jag har provat att spela det iaf. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

det har inte jag, men jag har provat att spela det iaf.

Hästpolo då? Stockholmsveckan? Nattrepriser av Magnum P.I?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ricochet:

Hästpolo då?

hade gärna testat det.

Ricochet:

Stockholmsveckan?

har ingen aning av vad det är.

Ricochet:

Nattrepriser av Magnum P.I?

[love]


   
SvaraCitera

Libertad:

Du menar att du på fester inte nöjer dig med att folk respekterar ditt rökande, utan att du ska försöka grupptryckspusha folk att röka med dig? Låter b. :/

Låter som bra b.. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arthur89:

Låter som bra b..

Du menar alltså att du frivilligt lever i frånvaro av ett öppet sinne?


   
SvaraCitera