Aviseringar
Rensa alla

Att inte vilja använda cannabis/hasch/fandetheter


-Har du eller vill du använda droger?
-Nej, känner inte för det direkt.
-Du måste ha ett argument annars är du hjärntvättad!
-Jag gör det inte enbart för att irritera dig.

Det brukar jag köra med.
-----------------------------
Jag dricker inte ens alkohol och har aldrig varit full, men av någon anledning försöker nästan aldrig någon att få i mig saker. Folk som känner mig vet att det inte är någon idé, oavsett hur full personen själv är, men inte ens "okända" människor försöker.
Det är mer ofta folk vill få i mig kött 😡


   
SvaraCitera

Ricochet:

Du menar alltså att du frivilligt lever i frånvaro av ett öppet sinne?

Oh I've got a open mind all right, vad pratar du om? [y]


   
SvaraCitera

Ricochet:

Du menar alltså att du frivilligt lever i frånvaro av ett öppet sinne?

Använder du heroin?
- nej
- Så du väljer alltså frivilligt att leva ett liv utan njutning?

Seriöst, det där kan vara ett av de dummare utalanden jag läst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

parasic:

Seriöst, det där kan vara ett av de dummare utalanden jag läst.

Jag tror du har missuppfattat konceptet med ett öppet sinne. Gör om - gör rätt.


   
SvaraCitera

Ricochet:

Jag tror du har missuppfattat konceptet med ett öppet sinne. Gör om - gör rätt.

Jag vill påstå att det var tur att jag isådanafall missuppfattade dig:), har du lust att förklara vad du menade?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Använder det inte för en kille jag kände rökte på och blev upptäkt, och så var han tvungen att gå på massa möten och psykologer och till något ställe och ta prover osv.

Men en annan jag känner drack massa alkohol när han var 14 och var tvungen att ligga på sjukhus. Han behövde inte göra någonting efter det.

Dubbelmoral lr vad? [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

parasic:

har du lust att förklara vad du menade?

Att man bör acceptera andras viljor och oviljor? Arthur89 verkar, av hans inlägg ovan att döma, inte vara av den art som sysslar med sådana dygder. Det är skillnad på rekommendationer och aktivt grupptryck.


   
SvaraCitera

Ricochet:

Att man bör acceptera andras viljor och oviljor? Arthur89 verkar, av hans inlägg ovan att döma, inte vara av den art som sysslar med sådana dygder. Det är skillnad på rekommendationer och aktivt grupptryck.

Då är jag med, tack för förtydligandet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du tror inte att det kan vara så att det är intressant för en person som tänker annorlunda att få höra hur du resonerar? Troligen har du ju någon anledning till att du inte vill testa, bara "jag vill inte" känns väldigt tunt.

Varför vill du inte?

De flesta som inte brukar droger håller ju på och tjatar på brukarna hela tiden; "Varför knarkar du?" etc, det är väl förståeligt att du får samma fråga tillbaka?

Fast sen är det inte konstigare än att folk som inte nyttjar droger helt enkelt inte är sugna på det, precis som att jag inte är sugen på att äta pizza.

*dåligt formulerat*


   
SvaraCitera

KamikazeTomten:

Den här tråden är inte om drogers vara eller icke-vara, tråden handlar om varför man måste ha argument för att inte vilja använda droger.

Jag gillar inte när folk försöker pressa någon till att använda droger, men det kan ju vara intressant att höra någonannans synpunkter och funderingar. Det kan ju vidga mina egna vyer och få mig att utvecklas och förstå andra...Tycker det är lite lamt att bli sur bara för att någon frågar...Men det är klart det är en annan sak om man har förklarat en gång och personen ifråga tvingar fram en debatt hela tiden och vägrar acceptera dina anledningar.

Om det är så att någon är pro förbud eller klagar på knark så vill jag givetvis veta varför. Det är inte bättre att försöka pressa någon till nykterhet (sålänge personen inte är på jobbet/med småbarn/kör eller något liknande) än vad det är att pressa någon till att ta droger...

Går du runt och förespråkar total nykterhet så får du ju räkna med att det finns meningsmotståndare som kommer vilja föra fram sina argument...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vadå... knarkar du inte elr? 😛


   
SvaraCitera

Och detta baserar du på vad? Att jag anser om man är med på en fest så ska man åtmistone vara delaktig? Hur jävla kul är den där snubben som bara sitter i hörnet och skakar på huvudet åt alla [n]

I alla andra omständigheter så accepterar jag icke-brukare.

Ricochet:

Att man bör acceptera andras viljor och oviljor? Arthur89 verkar, av hans inlägg ovan att döma, inte vara av den art som sysslar med sådana dygder. Det är skillnad på rekommendationer och aktivt grupptryck.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arthur89:

Och detta baserar du på vad?

Troligtvis på det här:

Arthur89:

Att jag anser om man är med på en fest så ska man åtmistone vara delaktig

Dvs, du är inte öppen för andras ovilja.
Bara för att alla andra gör en viss grej på en fest så måste man tvunget inte vara med på det.


   
SvaraCitera

KamikazeTomten:

Bara för att alla andra gör en viss grej på en fest så måste man tvunget inte vara med på det.

Haha, jo jag uttryckte mig lite fel 🙂 Menade snarare att man inte behöver vara en surfitta som är där och ser ned på alla [no-no]

"Nej, jag vill inte röka.. Det lagras i håret i 50 år och jag vill kunna söka jobb!" [bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

precis så himla omoget att knarka typ


   
SvaraCitera