Aviseringar
Rensa alla

Att inte vilja använda cannabis/hasch/fandetheter


Ämnesstartare

Nej men seriöst, det är liksom inte som att jag står i position att på något sätt TVINGA dig att ta någon drog och jag skiter väl i om du "knarkar" eller ej. Varför är det så hemskt att jag ber dig förklara varför du inte vill?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rodja:

Det jag vänder mig mot är inte någon enskild persons val att inte testa droger utan statens försök att styra våra liv utifrån antaganden som inte stämmer.

Vilka antaganden menar du? Det är väl ganska uppenbart att röka på inte är den bästa vanan -.-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BackstabberLady:

Vilka antaganden menar du? Det är väl ganska uppenbart att röka på inte är den bästa vanan -.-

ja de e ju KNARK likzåm [crazy][crazy][crazy]

sug kuk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rodja:

ja de e ju KNARK likzåm

sug kuk

Hahah, det visar ju bara vilket omoget litet barn du är 😛

Var det inte du som klagade så mycket på folk som valde att inte andvända sig utav cannabis, här har du ju en hel tråd att beklaga dig i. Varför andvänder du den inte och kommer med några vettiga argument?

Jag tycker iafl att det är en självklarhet att skolor osv informerar om riskerna med att nyttja sig utav sinnes rubbande substanser så att var och en kan göra en mogen bedömning och bestämma sig om den vill nyttja nikotin / koffein / droger / alkohol / whatever.

Det där med staten försöker styra våra liv vet du säkert lika mycket som alla andra här bara är något bull som du hört i någon reggaelåt som du lägger upp här för att verka lite "alternativ" sådär på en onsdagskväll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att försöka packa på någon annan sina egna osikter är somsagt aldrigt okej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alla som får läget men tackar nej är fega och dumma i huvudet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BackstabberLady:

Var det inte du som klagade så mycket på folk som valde att inte andvända sig utav cannabis, här har du ju en hel tråd att beklaga dig i. Varför andvänder du den inte och kommer med några vettiga argument?

Varför skulle jag bry mig om ifall folk brukar cannabis eller ej? Haha, jävla idiot. Det som rör mig är om folk tycker att det är riktigt att förbjuda mig att bruka cannabis.

Sedan är ju den idiotiska inställning som folk har rätt så jobbig för mig som haschrökare.

BackstabberLady:

Jag tycker iafl att det är en självklarhet att skolor osv informerar om riskerna med att nyttja sig utav sinnes rubbande substanser så att var och en kan göra en mogen bedömning och bestämma sig om den vill nyttja nikotin / koffein / droger / alkohol / whatever.

Tycker jag med.

BackstabberLady:

Det där med staten försöker styra våra liv vet du säkert lika mycket som alla andra här bara är något bull som du hört i någon reggaelåt som du lägger upp här för att verka lite "alternativ" sådär på en onsdagskväll.

[crazy][crazy][crazy]

http://www.polisen.se/Om-polisen/Sa-arbetar-Polisen/Fakta-om-brott/Narkotikabrot...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rodja:

Varför skulle jag bry mig om ifall folk brukar cannabis eller ej? Haha, jävla idiot.

Haha, trådskaparen har ju tom skrivit om ditt konfliksökande i drogdebatter. Varför ska du låtsas att du inte bryr dig?

Rodja:

Sedan är ju den idiotiska inställning som folk har rätt så jobbig för mig som haschrökare.

Ärligt talat har jag mött fler med idotisk inställning till ickerökare än till rökare.

Rodja:

http://www.polisen.se/Om-polisen/Sa-arbetar-Polisen/Fakta-om-brott/Nark​otikabrot...

Det är förbjudet att bruka narkotika so what? Det är hälskoskadligt för både en själv och andra.
Alkohol skulle ju också lätt vara förbjudet om det inte var så rotat i vårat samhälle.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BackstabberLady:

Haha, trådskaparen har ju tom skrivit om ditt konfliksökande i drogdebatter. Varför ska du låtsas att du inte bryr dig?

Det jag skrev handlade inte om ifall jag är konfliktsökande (det förnekar jag inte att jag är) utan om vad konfliktsökandet bottnar i och vad själva konflikterna handlar om.

BackstabberLady:

Ärligt talat har jag mött fler med idotisk inställning till ickerökare än till rökare.

Tror inte du förstår vad jag snackar om.

BackstabberLady:

Det är förbjudet att bruka narkotika so what?

Staten försöker kontrollera våra liv?

BackstabberLady:

Det är hälskoskadligt för både en själv och andra.

Cannabis är knappast det, nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vadå "hälsoskadligt för andra", förresten? Hur jävla efterbliven är du egentligen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schism:

alla som får läget men tackar nej är fega och dumma i huvudet.

Att slippa beblandas med sådana som du är väl annars ett ganska prima skäl. Jäkla mjäk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ricochet:

Att slippa beblandas med sådana som du är väl annars ett ganska prima skäl. Jäkla mjäk.

asså knark är ju typ för tötnar HEHEHE [crazy][crazy][crazy][crazy]

jävla idioter... fan vad jag hatar er.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rodja:

jävla idioter... fan vad jag hatar er.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rodja:

asså knark är ju typ för tötnar HEHEHE

Jag har inte på något sätt påstått att knark är för töntar. Blanda inte ihop dina förnuftsvidriga fantasier med verkligheten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Den här tråden är inte om drogers vara eller icke-vara, tråden handlar om varför man måste ha argument för att inte vilja använda droger.

Liksom en vegetarian måste försvara sitt val att inte äta kött, liksom en nykterist måste försvara varför han inte dricker. För att de som dricker, äter kött måste kunna bekräfta sitt egna drickande/köttätande/haschrökande - så måste de ha med dig också.


   
SvaraCitera