Aviseringar
Rensa alla

Att inte vilja använda cannabis/hasch/fandetheter


Ämnesstartare

Anarkandi:

så måste de ha med dig också.

Låter inte helt orimligt


   
SvaraCitera

För att mitt undermedvetna säger ifrån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arthur89:

Och detta baserar du på vad? Att jag anser om man är med på en fest så ska man åtmistone vara delaktig? Hur jävla kul är den där snubben som bara sitter i hörnet och skakar på huvudet åt alla

Och varför skulle man sitta i hörnet på grund av avsaknad av droger? Folk kan ha kul utan.


   
SvaraCitera

Genius GZA:

Och varför skulle man sitta i hörnet på grund av avsaknad av droger? Folk kan ha kul utan.

Sätt få sådana personer. Men finns säkert något undantag som bekräftar regeln. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

För att de som dricker, äter kött måste kunna bekräfta sitt egna drickande/köttätande/haschrökande - så måste de ha med dig också.

Vad fan skriver du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rodja: jävla idioter... fan vad jag hatar er.

Att säga att du hatar alla i tråden är ju ett moget sätt att uttrycka sina åsikter på..

Rodja: Det jag skrev handlade inte om ifall jag är konfliktsökande (det förnekar jag inte att jag är) utan om vad konfliktsökandet bottnar i och vad själva konflikterna handlar om.

Tror inte du läste riktigt ordentligt där, konfliktsökande i DROGDEBATTER, dvs hur du försöker packa på ts och alla andra dina personliga åsikter.

Rodja: Tror inte du förstår vad jag snackar om.

Då skulle du kanske kunna vara så vändlig att förklara det för mig?

Rodja: Staten försöker kontrollera våra liv?

Det har alltid funnits vissa regler i samhällen. De regler vi hållt fast vid i nutid är ofta relativt demokratiska. Om det skulle hållas ett allmänt val nu i hurvida cannabis skall legaliseras eller ej är jag ganska säker på att det inte skulle bli legaliserat. Att hävda att cannabis eller narkotika överhuvudtaget inte är lagligt för att "stateten försöker kontrollera våra liv" är inte bara ett korkat och barnsligt sätt att se det utan även icke sanningsenligt.

Rodja: Cannabis är knappast det, nej.

Rodja: Vadå "hälsoskadligt för andra", förresten? Hur jävla efterbliven är du egentligen?

Men herregud, hur gammal är du egentligen?
Cannabis liksom alla andra sinnes rubbande substanser påverkar ju självklart hjärnan. Eftersom cannabis verkningar delvis påminner om alkoholens är det ju liknande olyckor som kan hända. (Eldsvådor, bilolyckor, drunkningsolyckor osv)
Och eftersom cannabis innehåller tetrahydrocannabinol lagras det ju i fettvävnaderna. Missbruk leder till försämrat närminne och inlärningsvårigheter. Det kan ge skador på hjärnan och orsaka s k haschpsykoser - ett tillstånd av förvirring med grova feltolkningar av verkligheten. Att hävda att inte cannabis är hälsoskadligt är lika dummt som att säga att inte kaffe, cigaretter, snus och alla andra droger inte är häsloskadliga.

Jag säger inte att Cannabis är mer farligt en alkohol - jag tror tvärtom att det tär mindre på kroppen. Men det är verkligen ingen andledning att hymla med riskerna (liksom med alkohol och alla andra droger)

Om man är villig att ta de eventuella konsekvenserna av en stund av sinnesrubbning tycker jag inte att någon annan ska klaga över det - men den som väljer att inte göra det borde likväl få vara ifred från sina kamrater.

Men om du brinner så starkt för att cannabis ska legaliseras varför försöker du inte arrangera dig mer polistiskt och försöka ändra på det?

Jag tror ärligt talat inte att vi kommer längre en såhär, jag har sagt vad jag tycker och du har sagt vad du tycker. Vi kan antingen sluta här med en smula värdighet kvar eller fortsätta sitta och märka ord tills det blir riktigt löjligt. I grund och botten handlar ju allt ändå om att acceptera varandras åsikter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jävlar det blev inte citerat :/ Men ni fattar säkert ändå hoppas jag ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rodja:

Vad fan skriver du?

Grupppsykologi handlar det om, mycket intressant. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BackstabberLady:

Rodja: jävla idioter... fan vad jag hatar er.

Att säga att du hatar alla i tråden är ju ett moget sätt att uttrycka sina åsikter på..

Alla jävla idioter.

BackstabberLady:

Tror inte du läste riktigt ordentligt där, konfliktsökande i DROGDEBATTER, dvs hur du försöker packa på ts och alla andra dina personliga åsikter.

Att debattera handlar liksom om att framföra sin åsikter, och jag tror att det är du som inte riktigt förstår svenska tillräckligt bra för att kunna diskutera på språket.

Nu orkar jag inte fortsätta svara på det du skriver.


   
SvaraCitera

ptja, du måste ju ha något som säger dig att du inte vill.. Kunde du inte bara säga det?^^

Man måste ju inte, men jag är själv en sån person som tkr man borde veta varför man gör som man gör eller inte gör, vad man nu än gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eller ok, jag orkar kanske.

BackstabberLady:

Cannabis liksom alla andra sinnes rubbande substanser påverkar ju självklart hjärnan. Eftersom cannabis verkningar delvis påminner om alkoholens är det ju liknande olyckor som kan hända. (Eldsvådor, bilolyckor, drunkningsolyckor osv)

Påminner om alkohol på vilket sätt, menar du? Cannabis påverkar verkligen inte omdömet på samma sätt. Man är snarare väldigt försiktig när man är bäng.

BackstabberLady:

Och eftersom cannabis innehåller tetrahydrocannabinol lagras det ju i fettvävnaderna.

Metaboliter lagras i fettvävnaderna. Det är inget farligt på något sätt.

BackstabberLady:

Missbruk leder till försämrat närminne och inlärningsvårigheter.

MISSbruk leder till försämrat närminne, ja, och med missbruk menas dagligt rökande under en lång period.

BackstabberLady:

Det kan ge skador på hjärnan

Nej.

BackstabberLady:

och orsaka s k haschpsykoser - ett tillstånd av förvirring med grova feltolkningar av verkligheten.

Det finns inga bevis för att cannabis skulle kunna orsaka psykoser hos friska individer, däremot kan det utlösa psykoser hos människor som redan riskerar att bli psykotiska.

BackstabberLady:

Att hävda att inte cannabis är hälsoskadligt är lika dummt som att säga att inte kaffe, cigaretter, snus och alla andra droger inte är häsloskadliga.

Att hävda att cannabis är hälsoskadligt är ungefär lika dumt som att hävda att kaffe är det.

BackstabberLady:

Jag säger inte att Cannabis är mer farligt en alkohol - jag tror tvärtom att det tär mindre på kroppen. Men det är verkligen ingen andledning att hymla med riskerna (liksom med alkohol och alla andra droger)

Jag hymlar inte med riskerna.

BackstabberLady:

Om man är villig att ta de eventuella konsekvenserna av en stund av sinnesrubbning tycker jag inte att någon annan ska klaga över det - men den som väljer att inte göra det borde likväl få vara ifred från sina kamrater.

Vad menar du - att jag försöker tvinga mina kompisar att röka?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera