Aviseringar
Rensa alla

Att känna att man inte har det där lilla extra, eller nå't


Ämnesstartare

Simnudel:

Mobbar'u mig eller vad é de' frågan "om"? Va? Det trodde jag inte om dig, ennie. -[mad]-

tyck´tere lät så skojj bara. hejja på tjejer. [confused] va inte meningen att mobbas förlåt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

va inte meningen att mobbas förlåt

Tack. Gör aldrig om't.

ennie:

tyck´tere

Underbar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är deprimerande att bo i åkersberga[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Simnudel:

Underbar.

[wink]

Simnudel:

Tack. Gör aldrig om't.

kanske


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

det är deprimerande att bo i åkersberga

Fast nu har i alla fall tågen börjat gå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Simnudel:

Fast nu har i alla fall tågen börjat gå.

jag fick gå hem från centrum två kvällar i rad,jag är inte happy,tågen strula massa=hata


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

jag fick gå hem från centrum två kvällar i rad,jag är inte happy,tågen strula massa=hata

Tågen brukar ha problem med "lövhalka". 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Simnudel:

Tågen brukar ha problem med "lövhalka". 🙂

me to 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lägg ner telefonen, stäng av datorn, gå ut och träffa folk irl. Bara för att öva upp ditt beteende liksom. Sen kan du gå tillbaka till att leva ditt liv på internet (som jag)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

me to 🙁

Utrusta skorna med sandpapper. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Simnudel:

Dold text: förutom när det gäller tjejer, förstås.

Haha, samma här. 🙂


   
SvaraCitera

Hehe, det är lite sånt jag med är orolig för ifall det skulle bli något en vacker dag (jävligt vacker dag i så fall). Liksom, jag förstår inte hur jag skulle kunna vara spännande efter en eller två gånger tillsammans [n]

Anarkandi:

Jag tror du har fel utgångspunkt, du börjar med msn, smsa och telen, istället för att träffa personen irl. Det är irl som det bestäms ifall man är attraherad till personen eller ej, inte via internet.

Det där lät korrekt [y]


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Vill du börja enkelt?
Först och främst pröva att säga hej till tio tjejer du tycker är söt, och att göra det med självförtroende och klar röst så att de hör vad du säger.

Hur beprövat är det här egentligen? nog måste det väl ha lite betydelse med utseende och allmän "status"? Jamenar.. skulle jag göra dethär skulle jag nog bli tardförklarad på en dag.. iofs kanske jag redan är det i skolan.. men mer iaf. Ska man göra det med folk som man redan är liite bekant i eller helt randoms?

Skulle tex en sunkig liten tjej jag knappt lagt märke till förut heja på mig skulle jag känna mig väldigt illa till mods. den bästa reaktion jag skulle kunna komma på är wtf medan ett worst case scenario skulle vara typ att jag är överdesperat och försöker stöta på 8 tjejer samtidigt [rolleyes]

Anarkandi:

Pröva sen att gå fram till 5 tjejer och försöka inleda en konversation, det är lite svårare, det har jag själv problem med. Mest för att jag är kräsen, dock. Men det kommer kännas mycket bättre när man väl klarat av det, oavsett om man blir dissad eller ej.

Personligen känns det som att dethär är dömt att misslyckat? stärker det verkligen ens självförtroende att bli helt utmobbad? vilket jag i mitt fall ser som den enda möjliga utgången [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mr T:

helt randoms?

Jag har inte blivit tardförklarad, jag är dock en sån där statuspojke. även om en del har svårt för mig. [smile]

Mr T:

vilket jag i mitt fall ser som den enda möjliga utgången [sad]

Stärker det ditt självförtroende att inte träffa någon alls? Tro mig, jag har varit i ett skal, jag har varit blyg, hela mellanstadiet vågade jag inte prata med någon. Högstadiet började jag våga vara mig själv, gå fram och prata med främlingar, o.s.v, och helt plötsligt förändrades saker. min åsikt om mig själv förändrades, folk började tycka jag var intressant, för jag hörde inte till normen som stod och höll sig till sitt gäng, utan jag rörde på mig och vågade träffa andra människor. Jag började helt enkelt leva mer, genom att kämpa mot min rädsla för att prata med andra människor

Först och främst handlar det om att inse att folk faktiskt inte dömer en så mycket som man tror, för de spenderar hela sitt liv med att oroa sig vad andra tycker om dem, istället för vad de tycker om andra.
Till viss del dömer folk en, men oftast är de för självupptagna för att se någon annan.

Ifall man lär sig, och gör det hela rätt, så får man ut det hela
Det finns inget som ett misslyckat raggningsförsök, förutom det som man inte lärt sig något från..


   
SvaraCitera

Mr T:

Personligen känns det som att dethär är dömt att misslyckat? stärker det verkligen ens självförtroende att bli helt utmobbad

Jag tror det är ens grundinställning som spelar roll för hur ens självförtroende tar skada av ett misslyckat ragg. Har du intalat dig själv att skita i de dåliga konsekvenserna av ett misslyckat ragg så tar självförtroendet inte så stor skada när du väl misslyckas. Jag menar typ att man måste vara inställd på att misslyckas, men ändå gå fullt ut och helhjärtat ragga.

Anarkandi:

för de spenderar hela sitt liv med att oroa sig vad andra tycker om dem, istället för vad de tycker om andra.

Precis, människor är verkligen helt otroligt jävla självupptagna, speciellt om man tittar utanför nördkretsarna.


   
SvaraCitera