Aviseringar
Rensa alla

att kunna älska människor


Ämnesstartare

"man måste älska sig själv för att älska andra"

jag älskar mig själv, men ärligt talat det där stämmer ju inte. blir så irriterad när folk säger så. ta någon psykad, deprimerad, ätstörd person, såklart den personen kan älska sina föräldrar eller sin bästa kompis eller pojkvän etc.


   
Citera
Ämnesstartare

Bara idioter som påstår att det stämmer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

så du menar att det stämmer eller?


   
SvaraCitera

Tänker lite så hära; säg att någon älskar dig och ger dig komplimanger, typ "åh, du är perfekt, underbar, älskar din personlighet blablabla" fast du hatar dig själv. Då tycker ni ju inte lika och du tycker säkert den personen har fel och är korkad eller nåt liknande[tard]

Vet inte om det där går att förstå men, jag har tyckt att det låter rimligt[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

M M M:

så du menar att det stämmer eller?

Den var inte ens lite kul.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

locura:

Den var inte ens lite kul.

bra att du tog det seriöst för det var det [smile]

titioo:

Då tycker ni ju inte lika och du tycker säkert den personen har fel och är korkad eller nåt liknande

men det är ju inte att älska en annan person. att man tkr olika gör ju inte att man inte kan älska ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

M M M:

bra att du tog det seriöst för det var det [smile]

Vem i hela djävla världen tar um seriöst?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag hatar mig själv jag kan älska andra ändå


   
SvaraCitera

M M M:

men det är ju inte att älska en annan person. att man tkr olika gör ju inte att man inte kan älska ?

Nja, är inte helt säker på vad jag menar.[blush]
Men jag menar att om man skulle ha ett förhållande så skulle det nog bli ganska knepigt om man inte accepterade sig själv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min kärlek är inget värt.


   
SvaraCitera

M M M:

man måste älska sig själv för att älska andra"

jag älskar mig själv, men ärligt talat det där stämmer ju inte. blir så irriterad när folk säger så. ta någon psykad, deprimerad, ätstörd person, såklart den personen kan älska sina föräldrar eller sin bästa kompis eller pojkvän etc.

Men bara för att man älskar sigsjälv så betyder inöte det att man kommer älska alla andra människor på denna planet[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sovande:

Men bara för att man älskar sigsjälv så betyder inöte det att man kommer älska alla andra människor på denna planet[n]

Men shit


   
SvaraCitera
kachin

kevin borg [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sovande:

Men bara för att man älskar sigsjälv så betyder inöte det att man kommer älska alla andra människor på denna planet

nej och ? :S

kachin:

kevin borg

on topic tack


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

locura:

Vem i hela djävla världen tar um seriöst?

du gjorde ju uppenbarligen det

M M M:

så du menar att det stämmer eller?

locura:

Den var inte ens lite kul.

titioo:

Men jag menar att om man skulle ha ett förhållande så skulle det nog bli ganska knepigt om man inte accepterade sig själv

javisst, men det betyder ju inte att man inte kan älska den andra personen !


   
SvaraCitera