Aviseringar
Rensa alla

Att kunna be om hjälp


Ämnesstartare

Menar nu inte främst hjälp från någon yrkesgrupp där du betalar för hjälpen utan från folk i din närhet. Eller på nätet, om du så vill.
Jag känner ofta att jag inte är riktigt värd hjälp och känner mig nästan lite illa till mods när allt handlar om mig och att folk ska anstränga sig på något sätt för min skull. Lite sådär "inte ska väl jag..."-tänk.


   
Citera
Ämnesstartare

isola:Ber endast/mest om hjälp när det gäller småsa

detta känns lättast


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ber ibland med hjälp*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag ber gärna om hjälp, då jag inte vågar med risk att känna mig dålig.

Men å andra sidan, frågar man inte finns risk att inte få veta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hintar fattar den ej skiter jag i det

 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har inga problem med att be om hjälp. Men främst ber jag om hjälp om det är småsaker det gäller. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För det mesta är jag så envis att jag bara försöker och försöker och till slut ser nån att jag behöver hjälp och då går jag oftast motvilligt med på att ta hjälp från personen.

Om det inte rör sig om nåt som faktiskt kräver att man är två pers, typ flytta ett bord eller så, då förväntar jag mig bara att den hjälper mig liksom jag förväntas att bli frågad om hjälp i samma läge.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ber väldigt sällan om hjälp. om jag är i absolut nöd, mest. men jag försöker oftast klara mig själv. tänker att jag klarar det. men ibland kan jag behöva nåns input eller råd eller tankar. då kan jag be om hjälp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Annat svar:

Ber om hjälp när jag behöver hjälp, har bra vänner som jag kan lita på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ber typ aldrig om hjälp 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag undrar varför


   
SvaraCitera

Annat svar: jag frågar om hjälp när jag upplever att jag behöver det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Behöver du hjälp med något?


   
SvaraCitera

isola: Ber endast/mest om hjälp när det gäller stora saker

tror detta stämde bäst in. men ber då personer som är nära, typ nära vänner och familj och tycker ofta att det är psykiskt jobbigt

händer väl att jag ber om småsaker också, men då är det från personer jag hjälpt mycket typ


   
SvaraCitera