Aviseringar
Rensa alla

Att "låna" objekt


Ämnesstartare

S3ON:
Lånar aldrig utav privatpersoner, och lånar aldrig ut till sådana heller. 

Men sådant jag lånar utav företag eller bibliotek är ju en ren självklarhet att jag behåller för att aldrig lämna tillbaks. Rodnar 

Varför? :/

the_fat_one:
fick låna en film från en klasskompis när jag gick i sjuan, har fortfarande inte lämnat tillbaka den hahahahaha. glömt bort.

:(Jag fick tillbaka en bok av en gammal klasskompis som hen haft i över 1 år. Du kanske borde lämna tillbaka filmen nu. Bättre sent än aldrig!?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Varför? :/

:(Jag fick tillbaka en bok av en gammal klasskompis som hen haft i över 1 år. Du kanske borde lämna tillbaka filmen nu. Bättre sent än aldrig!?

lol det har gått 10 år. och jag har inte pratat med han på 3 år. skulle kännas skumt  om jag knacka på och sa "här har du filmen" eller lämna den i brevlådan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

the_fat_one:

lol det har gått 10 år. och jag har inte pratat med han på 3 år. skulle kännas skumt  om jag knacka på och sa "här har du filmen" eller lämna den i brevlådan.

Lämna i brevlådan är ju bra! Kul för honom att få en "present".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös: Varför? :/

JAg vet inte. bara blir så.  Rodnar Ne men det var ett tagsen jag lånade skit sist. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om jag lånar något behandlar jag objektet alltid med respekt och värdighet. Egentligen handlar det om respekt för personen man lånat objektet av. Ett objekt tillhörandes någon är lite av en förlängning av den själv, om man ska se till den traditionella synen på ägande. Jag tycker att det kan bli obehagligt påtagligt hur människors syn på de personer runt omkring dom kommer fram i hur de behandlar saker de fått låna av dom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:
Om jag lånar något behandlar jag objektet alltid med respekt och värdighet. Egentligen handlar det om respekt för personen man lånat objektet av. Ett objekt tillhörandes någon är lite av en förlängning av den själv, om man ska se till den traditionella synen på ägande. Jag tycker att det kan bli obehagligt påtagligt hur människors syn på de personer runt omkring dom kommer fram i hur de behandlar saker de fått låna av dom.

Då tänker du som jag, att det mer handlar om personen än själva objektet. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Då tänker du som jag, att det mer handlar om personen än själva objektet. 

Tycker det mesta i människors beteende och handlingar grundar sig i dess förhållning till omvärld och människorna i den. Mycket går att mäta och analysera. Och det är fantastiskt kul. Intellektualism är det bästa som finns.

Tack för tråden, förresten. Gillar när sådana här ämnen tas upp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Tycker det mesta i människors beteende och handlingar grundar sig i dess förhållning till omvärld och människorna i den. Mycket går att mäta och analysera. Och det är fantastiskt kul. Intellektualism är det bästa som finns.

Tack för tråden, förresten. Gillar när sådana här ämnen tas upp.

Ja, eftersom att det inte finns någon verklighet och den byggs upp inom oss. Det är både läskigt och fascinerande att se människor som går från att må bra till att må dåligt, eller tvärtom, förändra sitt sätt totalt. Det kan vara kul om det inte överdrivs, för då blir det kaos i huvudet och jobbigt.
Ingen orsak. Kul att du tycker om den! :3


   
SvaraCitera

Hjärtlös: För mig är det en självklarhet att vara rädd om det jag får låna, oavsett vad det är för någonting. Det är nog ingen som vill låna ut någonting och få det förstört. Varför förstöra eller behandla andras ägodelar/saker/prylar/objekt som skräp?

Behandlar bara personers egendom beroende på hur mycket jag respekterar dem. Fast jag går ju inte direkt och kastar en sten i någons toalett bara för att jag inte gillar den människan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lånar inte ut saker normalt för är jobbigt att tjata sen för att personen ska få tummen ur röven och återlämna. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ToxicWithaHintOfSteam:

Behandlar bara personers egendom beroende på hur mycket jag respekterar dem. Fast jag går ju inte direkt och kastar en sten i någons toalett bara för att jag inte gillar den människan

Hoppas du bara lånar från de du respekterar. :/

mrman:
Lånar inte ut saker normalt för är jobbigt att tjata sen för att personen ska få tummen ur röven och återlämna. 

Mm, det är så ofta.


   
SvaraCitera

Hjärtlös: Hoppas du bara lånar från de du respekterar. :/

Brukar aldrig låna saker men det händer ju och då är det ju mest av vänner, så dem respekterar man mer än någon annan iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gillar inte att låna ut saker (Oftast kläder till mina tjejkompisar) för det tar alltid så lång tid tills man får tillbaka sakerna :/ Sen lånar jag helst inte saker (jo, från syrran då men inte från kompisar) bara om jag "MÅSTE" ^^


   
SvaraCitera
höna

Hjärtlös:

Oj, vad konstigt.. glömde hon bort att det inte var hennes eller?

Haha ingen aning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag lånar aldrig. men om jag lånar så är jag försiktig. har en tendens att "låna" kläder av män, och de ser de aldrig igen. förutom nu nyligen när jag fick låna av en nära granne, han kommer vilja ha sin favorittröja. men jag ska kämpa.


   
SvaraCitera