Aviseringar
Rensa alla

Att pimpa sin EPA med LED ramp??


Nils05
Ämnesstartare

Tjaa!

Vet ni om det är lagligt att ha LED ramp på sin epa-traktor?? Funderar på att skaffa en CREE RGB 5D 21″ LED Ljusramp!! Tror det kan bli coolt med alla olika val av färger!! Mycket glad

Tacksam för svar!! 


   
Citera

Ja det är lagligt


   
SvaraCitera

Fan är meningen med en rgb led ramp


   
SvaraCitera

Alla epor jag ser har det, så antingen är de lagligt eller så är de ingen som bryr sig.

Hjärta


   
SvaraCitera

så länge det inte lyser blått/blinkar blått är det lagligt


   
SvaraCitera

Lagligt? Möjligtvis.
Smaklöst? Så in i helvette.

Snälla skona dina medtrafikanter, din jävla svamp.


   
SvaraCitera

Den rampen kan du glömma om du ska köra med Epan ute på offentliga gator och vägar utan att bli haffad av farbror Blå!

Det är väldigt strikta regler för både ljuset frammåt som ENBART får visa VITT ljus och inte vara för starkt och bara vara kopplat på helljuset. Det är en av orsakerna varför inte 100 Watts sk rallylampor får användas på offentliga gator och vägar. Och naturligtvitvis inte få blända.

Ljuset bakåt får ENBART visa RÖTT ljus och inte vara för starkt. Det är en av orsakerna varför inte sk dimbakljus på vara påkopplat när inte dimma råder. Om det ens är lagligt idag med nya EU-regler. Ring polisen (telefon 11414) eller Transportstyrelsen (telefon 0771-503503). Vill det sig tillräckligt illa kan polisen beslagta Epan.

Så, sådana där ljusramper som visar 16000 olika färgkombinationer kan du glömma. Men varför inte sätta den hemma i pojkrummet och låtsas att du har ett disco?  Skadeglädje

För övrigt - oavsett vad du sätter för belysning - kolla så verkligen generatorn kan mata belysningen med tillräckligt mycket ström så du inte TÖMMER BATTERIET!!!


   
SvaraCitera
Berit

Aldrig förstått varför man ska ha massa extralysen på epan, man måste ha väldigt dåligt mörkerseende


   
SvaraCitera

Berit: Aldrig förstått varför man ska ha massa extralysen på epan, man måste ha väldigt dåligt mörkerseende

Jag vet att du kör långtradare så därför ställer jag frågan till dig - varför ser vissa långtradare ut som rullande julgranar med hundratals lampor? Att det krävs positionsljus på släpet är ju en sak. Men är inte detta lite overkill?  Mycket glad

48385111_1471294283004272_23882795978808


   
SvaraCitera
Berit

politisk realist:

Jag vet att du kör långtradare så därför ställer jag frågan till dig - varför ser vissa långtradare ut som rullande julgranar med hundratals lampor? Att det krävs positionsljus på släpet är ju en sak. Men är inte detta lite overkill?  Mycket glad

48385111_1471294283004272_23882795978808

Vissa tycker det är snyggt, I don't. Är ofta f.d EPA raggare som ser ut så. Jag har gula dimljus (inte jag som fixat det), de räck gott o väl. 


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

politisk realist: Den rampen kan du glömma om du ska köra med Epan ute på offentliga gator och vägar utan att bli haffad av farbror Blå!

Det är väldigt strikta regler för både ljuset frammåt som ENBART får visa VITT ljus

Den rampen är lagligt om man använder rätt färger när kör, framåt får det lysa vitt eller gult. Om exempel står på en bilträff då blir alla färger tillåtna.

politisk realist: Det är väldigt strikta regler för både ljuset frammåt som ENBART får visa VITT ljus och inte vara för starkt och bara vara kopplat på helljuset. Det är en av orsakerna varför inte 100 Watts sk rallylampor får användas på offentliga gator och vägar.

Tråden handlar inte om halogenlampor, en standard strålkastare håller inte för 100 watt. Glaset och reflektorn blir förstörda, de som är tillverkade i plast blir också förstörda och kan smälta.

politisk realist: Vill det sig tillräckligt illa kan polisen beslagta Epan.

Hahahaha kan de inte för att man monterar mer belysning. Du vinner inget på skrämselpropaganda som du hittat på. Kom ner på jorden igen mannen. Mycket glad


   
SvaraCitera