Aviseringar
Rensa alla

Att plugga utomlands...


NaPe
 NaPe
Ämnesstartare

Funderar på att plugga utomlands. Nu har jag inte kommit längre än så än att jag vet att det är något jag verkligen skulle vilja. Vet inte vad jag vill studera, eller i vilket land, ännu! Är på gång med att fundera ut det. Men vill veta om folk har lite egna erfarenheter utav detta och som vet vad jag ger mig in på isf. Tack för seriösa svar! [smile]


   
Citera

tänker du språkresa nu eller?
Krävs ohyggligt mycket pengar.


   
SvaraCitera

Jag gjorde ett halvår i Osaka - starkt rekommenderat. Dock kommer inget svenskt universitet att skicka dig utan att du lärt dig en hel del om språket först; jag misstänker att samma sak gäller för alla ej engelskspråkiga värduniversitet.


   
SvaraCitera

Du får nog vara lite mer specifik om jag ska ge dig något konkret. Jag studerar själv ekonomi i London, har många vänner och bekanta som pluggar i UK samt USA.


   
SvaraCitera

Jag har en hel del vänner och bekanta som pluggar i England och Skottland via svenska universitet eller på egen hand och jag kan inget annat än rekommendera det. Det verkar toppen och relativt lättillgängligt i och med språket. Jag ska nog också ta en termin eller fler om möjligt utomlands en bit in i mitt program.

Börja med att fundera om det är något svenskt universitet med utbytesprogram du vill studera genom, samt vad du vill plugga. Det är bara att söka genom alla lärosätens programkataloger..

Lycka till. [smile]


   
SvaraCitera

Tjena NaPe!

Om du vill så kan du kolla in blogg som jag skriver. Det kan nog finnas en del info där som kan hjälpa dig.

pluggautomlands.info/blog

Lycka till!


   
SvaraCitera