Aviseringar
Rensa alla

Att raka bort sitt könshår


Ämnesstartare

Hej!

Jag är en kille på 16 år som skulle behöva hjälp med en liten grej. Jag har en del könshår nere vid snoppen och pungen och det området som jag tycker är fett irriterande. Men problemet är att jag inte vet hur jag ska bli av med det. Jag har nämligen aldrig behövt raka något i mitt liv förens nu. Så jag har ju inte den blekaste aning om hur man gör.
Så snälla! Hjälp mig.


   
Citera
Ämnesetiketter

använd en sax


   
SvaraCitera
Algot

Jag brukar ta rakblad med typ någon salva. Det funkar bra för mig, men vet ej om det är rätt. Rakapparat funkar ju också väldigt bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Silvertejp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rakblad


   
SvaraCitera

Rakhyvel och nån form av raklödder. Finns speciella för intimrakning. Tänk på att raka medhårs och inte mothårs. Börjar lätt blöda och blir väldigt irriterat annars.


   
SvaraCitera

kolla youtube, det finns säkert nån som har gjort en tutorial för detGlatt skålande


   
SvaraCitera

Jag förstår din situation, beroende på hårmängden vid området kan det vara fiffigt att klippa bort lite av håret med sax (var försiktig!). Se till att inte något hår fastnat i saxen så att du inte behöver ha något jobbigt samtal med dom sen


   
SvaraCitera
Karlan

Första gången du rakar paket, kör med trimmer först eller klipp det kort, därefter in i duschen med en rakhyvel och raklödder


   
SvaraCitera

Ta en trimmer först - blir jävligt jobbigt att raka ifall det växt ut relativt mycket. 
Och ett tips ifall du vill knulla snart - använd ordet "kuk" istället för det biologiskt korrekta "penis".


   
SvaraCitera