Aviseringar
Rensa alla

att registrera ett trossamfund


Ämnesstartare

Kammarkollegiet, yes. Ska också starta en kult ganska snart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

vilken person överhuvudtaget skulle föreslå att en förening av detta slag skulle registreras som ett trossamfund? det säger inget om huruvida det är genomförbart.

Ptja, antagligen ingen. Förutom en oklok rättshaverist kanske.

Registreringen är ju inget svårt. Eller du behövde hjälp med att fylla i papperna? Det är att lyckas upprätthålla och klara av alla kriterier som krävs som är svårt att genomföra. För du tror väl inte på allvar att föreningar som kan få bidrag och har skattelättnader släpps lösa utan regelbundna kontroller?

Jag finner det ändå ganska komiskt att du skriver och frågar på UM om du, som du själv uttryckte det:

Leijonsparf:

en tredjedel av allt folk som jag regelbundet träffar är utbildade jurister

eller så var det lite classic mörknäs-bs som vanligt..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

För du tror väl inte på allvar att föreningar som kan få bidrag och har skattelättnader släpps lösa utan regelbundna kontroller?

alla ideella föreningar kan få skattelättnader av precis samma slag, och det är inget problem att registrera en ideell förening. vad som är knepigare är att få den erkänd som allmännyttig, för att få nämnda skattelättnader. och en skapligt liten del av alla registrerade trossamfund får några som helst pengar för detta som på något vis är unika för just trossamfund, så som jag förstått det, så jag ser inte hur detta är ett argument för något alls.

Chryseus:

eller så var det lite classic mörknäs-bs som vanligt..

nu tycker jag att du antingen ska lära dig att använda vettiga personangrepp, eller helt sluta med dem. du är dålig, och det tråkar ut mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

så jag ser inte hur detta är ett argument för något alls.

Så vad är problemet? Kör på trossamfund och fråga dina jurist-kompisar om råd istället för att vända dig till UM om du nu inte behöver det? [smile]

Leijonsparf:

nu tycker jag att du antingen ska lära dig att använda vettiga personangrepp, eller helt sluta med dem. du är dålig, och det tråkar ut mig.

Är det ett personangrepp att jag tycker att du sprider dynga och drar till med valser titt som tätt? Rackarns vad du själv begår personangrepp ofta isåfall[wink]

Ingen tvingar dig att citera mig om jag nu är så tråkig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Så vad är problemet? Kör på trossamfund och fråga dina jurist-kompisar om råd istället för att vända dig till UM om du nu inte behöver det? [smile]

nu är det visserligen så att jag brukar starta trådar om allt möjligt, att du sedan väljer att betrakta allt jag skriver som en anledning att släppa allt du har i händerna för att fortsätta ditt intellektuella barnkorståg* i hopp om att en dag få igenom en poäng är faktiskt inte mitt problem.

Chryseus:

Är det ett personangrepp att jag tycker att du sprider dynga och drar till med valser titt som tätt? Rackarns vad du själv begår personangrepp ofta isåfall[wink]

ja, men jag är bra på det. du är dålig på det. se asterisk ovan för ett bra personangrepp. notera skillnaden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

nu är det visserligen så att jag brukar starta trådar om allt möjligt

Det är ju dock en aning förvirrat att första skapa en tråd och be om hjälp.. för att sedan påstå att man har massa vänner som är jurister och inte behöver hjälp. Men okey[y]

Leijonsparf:

ja, men jag är bra på det.

Det är väl inte jag som skapar trådar om att enskilda personer sprider dynga?

Men självklart är du det! Mörknäs är bäst på allt[wink] Hoppas du är lika lyckad afk!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Det är ju dock en aning förvirrat att första skapa en tråd och be om hjälp.. för att sedan påstå att man har massa vänner som är jurister och inte behöver hjälp. Men okey[y]

det känns inte särskilt förvirrat. man känner för att starta en tråd, kommer på något aktuellt förehavande, och skriver en tråd som anknyter till det. om frågeställningarna på något sätt är nya eller obesvarade har inget med saken att göra. men jag meddelar dig när det är dags att äta suddgummin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

men jag meddelar dig när det är dags att äta suddgummin.

[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

övriga tankar kring mitt projekt?

http://en.wikipedia.org/wiki/The_World%27s_Greatest_Sinner


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kråkslott:

http://en.wikipedia.org/wiki/The_World%27s_Greatest_Sinner

låter som ett lovande verk. fast det känns inte riktigt som en beskrivning av mig, ändå. det är trots allt bara hybris om inte antagelserna stämmer. vidare så har jag inget intresse av att utmana bibelns gud till något alls. jag känner inget behov av bekräftelse från lägre makter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gör det[party] vi pratade om att registrera vårat klubbmästeri som ett trossamfund bara för the epicness att kunna kalla sig sekt[blush]


   
SvaraCitera

Leijonsparf:

övriga tankar kring mitt projekt?

Uppskattar och stöder idén [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

gör det[party] vi pratade om att registrera vårat klubbmästeri som ett trossamfund bara för the epicness att kunna kalla sig sekt[blush]

sekt är visserligen inget som är begränsat till registrerade trossamfund. bland annat så vill jag minnas att jehovas vittnen har varit lagstadgade som sekt, i ett omnämnande angående svensk värnplikt, från vilken de är undantagna. kan dock inte hitta stycket just nu. och det nämner inget om att de måste vara ett registrerat trossamfund för att undantaget ska vara giltigt.

vad gör ens ett klubbmästeri, för övrigt?

Miceparade:

Uppskattar och stöder idén [surprised]

fantastiskt, jag ser fram mot ditt stöd som medlem, tids nog! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

sekt är visserligen inget som är begränsat till registrerade trossamfund.

näh iof, men ändå[blush]

Leijonsparf:

vad gör ens ett klubbmästeri, för övrigt?

typ del av studentkåren som har fina overaller[party] och vad vi gör, eh, i praktiken är det nog inte så mycket mer än att festa med andra klubbmästerier[cute] och ordna studentpubar då och då :$


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

typ del av studentkåren som har fina overaller[party] och vad vi gör, eh, i praktiken är det nog inte så mycket mer än att festa med andra klubbmästerier[cute] och ordna studentpubar då och då :$

låter som svenska kyrkans ungdomsverksamhet.


   
SvaraCitera