Aviseringar
Rensa alla

Att rengöra piercing!


Ämnesstartare

batterseabardot:

sprit torkar ut huden helt enkelt

Jo de sa hon som piercade mig också [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

batterseabardot:

Ja det säger väl sig självt, att sprit torkar ut huden helt enkelt.

men det va ju inte huden jag snacka om nu. utan själva piercingstaven. alltså när man tar ut piercingen och ska rengöra den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

batterseabardot:

Varför ska ha rengöra staven Då måste han ta ut den för att inte sprita själva piercingen och att ta ut en nygjord piercing är ju jäkligt dumt.

om du läste det jag skrev innan du svara så kanske det låter lite vettigare?

"när det har LÄKT så kan du rengöra själva piercingen med sprit. men när det håller på att läka så är det INTE bra att hålla på för mycket. då blir huden irriterad.."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LinneavV:

utan själva piercingstaven

säg inte piercingen då[smile]

LinneavV:

när det har LÄKT så kan du rengöra själva piercingen med sprit

Jag måste vara dum, för jag fattar fortfarande inte. Kan hända att det är så för att du blandar ihop begreppen eller fortfarande tror att man ska rengöra piercingen med sprit. Äh.[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

batterseabardot:

Kan hända att det är så för att du blandar ihop begreppen eller fortfarande tror att man ska rengöra piercingen med sprit.

självklart så menar jag piercingstaven.


   
SvaraCitera

Borde du inte fått den informationen när du piercade dig? Eller du kanske gjorde det hemma?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nellyronnstam:

Borde du inte fått den informationen när du piercade dig?

Jo lite information fick jag allt. Men det finns ju flera olika sätt att rengöra på. Sen så är det lite svårt o veta första gången också ifall man ska ''bada'' piercingen eller bara lätt tvätta det med koksalt och bomulspinnar [crazy]. Köpte dock sånt rengörnings medel som är till för det nu och har gått jätte bra [bigsmile].
Läker rätt snabbt ändå [bigcheers]


   
SvaraCitera
Hando

Koksalt är bra. När piercingen har läkt behöver du knappt rengöra den alls. Jag rengör min knappt en gång i veckan [no-no]


   
SvaraCitera

Ja, det bästa är att tvätta med koksalt. Avnänd inte alsolsprit, det är uttorkande. Tänk också på att inte tvätta för ofta, kör på 2 gånger om dan typ. När den läkt ordentligt behöver du ju inte fortsätta tvätta med koksalt utan tvätta den bara precis som du tvättar resten av kroppen [smile]

btw. Fick du inga skötselråd när du piercade dig? [confused] eller du kanske gjorde den hemma?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera