Aviseringar
Rensa alla

Att rösta på sjuklövern samma som att rösta för förtryck


Ämnesstartare

Oavsett om regeringsmakten står till vänster eller höger gör ingen skillnad. Reinfeldt eller Löfven, båda är villigt lydiga de av finanselitens uppsatta spelregler.

Demokrati är ett flum-ord i sammanhanget. Allt som är "bra" är demokrati och allt som är "dåligt" är odemokratiskt.

Regeringen har knappast ansträngt sig för att utnyttja sin makt till folkets fördel, snarare sin egen. Deras samhälle präglas av en se-igenom-fingrarna mentalitet och olika former av justeringar i lagstiftning och regelverk för att kuva folket. Telefonsamtal för att direkt eller indirekt bedriva olika former av terror i nedtystnads syfte.

Kan ni säga med ett "straight face" att en vare sig en blå eller röd regering är bedriven av moral och ansvarsmedvetenhet?


   
Citera
Ämnesstartare

Du kommer med massa flosker som är rätt uppenbara, dock:

ArvidJohan:

Telefonsamtal för att direkt eller indirekt bedriva olika former av terror i nedtystnads syfte.

Detta; utveckla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag röstar inte på någonting


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Allt är svart och vitt. Ingen gråskala. Du har upptäckt Sanningen. Du är nu en av Oss. Var hälsad, du sanningens profet.

Nej. Tror inte det är så enkelt. Du har förmodligen en poäng, men utifrån egen erfarenhet av politiskt engagemang, skulle jag inte påstå att det helt är så. Många själar där ute brinner för en ideologi de tror verkligen ska göra det bättre för folket. De kampanjar i snöoväder, finputsar sina tal femtiogånger om och har med sig broschyrer i väskan året runt, för att kunna vara med och påverka och visa folket att de förtjänar vara de som tar ansvar för landet. Det är allt från SDU:are till SUF:are som har kämparglöd och vill något.

Det finns ett politiskt spel att som de flesta spelar, men också engagerade som vill något på riktigt och är bredda att axla ansvaret.

Det är en annan sida av saken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej men en röst för status quo med vissa inslag av minskade personlig integritet och mer EU. Även om jag hade sympatiserat med Sverigedemokraterna och deras åsikter så hade jag inte sett värdet i att ha dom i riksdagen, de agerar ju bara stödparti åt alliansen, den enda påverkan dom haft på invandringsfrågan är att dom fått regeringen att gå ihop miljöpartiet för att liberalisera invandringspolitiken ytterligare.


   
SvaraCitera

[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Valet är ett skådespel och politikerna är clowner. Kapitalet vinner oavsett vem man röstar på. Du kan inte rösta bort Wallenberg.


   
SvaraCitera

Finns ingen sjuklöver! Det tyder på politisk okunnighet när man uttrycker sig på det viset. Face the facts! Vi har en slö alliansregering som i väldigt stor utsträckning stöds av de numera tydliga moderata bihangspartiet Sverigedemokraterna.


   
SvaraCitera

ArvidJohan:

Kan ni säga med ett "straight face" att en vare sig en blå eller röd regering är bedriven av moral och ansvarsmedvetenhet?

Nej. Grattis, du har nu varvat politik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ideologier är efterblivet


   
SvaraCitera