Aviseringar
Rensa alla

att rösta upp eller ner på en person med känslor


Lounge
Ämnesstartare

16 personer röstar ner kommentaren om mig som empatisk och bra person.. vilket gör mig till tvärtom det hänvisade

vet ni hur mycket det knäcker på självförtroendet när jag ändå känner största delen av detta forum

jag hatar fenomenet att man ska "skita i", jag har verkligen tagit åt mig då jag är en person som har problem med att jag AVSKYR mig själv emellanåt

att man kan rösta upp eller ner på en person får mig att bara vilja spy

jag vet att det finns personer på detta forum som tycker om mig, jag söker inte bekräftelse, jag tycker bara att dessa trådar borde förbjudas då de kan förstöra en persons dag och få denna att känna sig totalt värdelös. det var många likt jag som fick massa tummen ner.. hur tror de som röstar ner en person att det KÄNNS?


   
Citera

bra skrivet. håller med. 


   
SvaraCitera

håller helt med. var 2 st som rösta ner på mig. blev typ gråtfärdig.


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

the_fat_one:
håller helt med. var 2 st som rösta ner på mig. blev typ gråtfärdig.

du var väll inte ens med i tråden?


   
SvaraCitera

Jag tycker inte att det är särskilt bra med frågetrådarna. Dessutom används dom aldrig i seriöst syfte eller så skapar nya medlemmar frågetrådar även om det borde varit en disskutionstråd. 


   
SvaraCitera

på sätt och vis är väl tråden i sig fel, särskilt då den är gjord som en frågetråd där det är möjligt att rösta upp och ner folk 

antar att folk inte tänker efter så mycket, vet att jag t ex själv inte alltid gör det eftersom jag inte tar um så hårt. 

men ah, förstår att det är lätt att ta det som en käftsmäll. vet inte vad jag ska säga mer än att du verkligen inte borde ta åt dig, vilket är lättare sagt än gjort


   
SvaraCitera

Jag kan verkligen inte förstå varför någon röstar ner en sådan kommentar, det är rätt mycket bortom min fattningsförmåga. Däremot tycker jag inte att dylika trådar bör förbjudas då jag tycker det är för mycket moraliserande mikromixter. Jag kan öppet stå för att jag röstade ner självinsiktsbefriade människor som nominerade sig själva.


   
SvaraCitera

the_fat_one:
håller helt med. var 2 st som rösta ner på mig. blev typ gråtfärdig.

Jag är van att folk röstar ner mig. 


   
SvaraCitera

mrman:
Jag tycker inte att det är särskilt bra med frågetrådarna. Dessutom använda dom aldrig i seriöst syfte eller så skapar nya medlemmar frågetrådar även om det borde varit en disskutionstråd. 

det beror helt på vad man vill ha svar på. vill man exempelvis ha svar på vad man ska göra åt att man har mjäll kan frågetrådar vara jättebra då man lätt kan se om det är många som tycker man ska prova en viss sak


   
SvaraCitera

förstår inte varför det ska vara en tävling. 


   
SvaraCitera

Det är bortom mitt förstånd 🙁
Men många människor är rätt dåliga varelser mot varandra.
Ta inte åt dig av dumma människor 🙁


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

det beror helt på vad man vill ha svar på. vill man exempelvis ha svar på vad man ska göra åt att man har mjäll kan frågetrådar vara jättebra då man lätt kan se om det är många som tycker man ska prova en viss sak

Eller så tar man bort funktionen att rösta ner och bara kan rösta upp. 


   
SvaraCitera

I övrigt är tråden ganska tramsig eftersom den som vanligt till största del är en popularitetstävling.


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

mrman:
Jag tycker inte att det är särskilt bra med frågetrådarna. Dessutom används dom aldrig i seriöst syfte eller så skapar nya medlemmar frågetrådar även om det borde varit en disskutionstråd. 

Blivande_japan:
på sätt och vis är väl tråden i sig fel, särskilt då den är gjord som en frågetråd där det är möjligt att rösta upp och ner folk 

antar att folk inte tänker efter så mycket, vet att jag t ex själv inte alltid gör det eftersom jag inte tar um så hårt. 

men ah, förstår att det är lätt att ta det som en käftsmäll. vet inte vad jag ska säga mer än att du verkligen inte borde ta åt dig, vilket är lättare sagt än gjort

jag tror också detta är det stora problemet, att det är så lätt att skapa en tråd (vilket dock kan ha ett gott syfte) som eskalerar i någon slags robinson utröstning. det är hur lätt som helst att rösta "oseriöst" eller i all hast (utan vidare eftertanke om hur personen ifråga kommer ta detta). som dessutom inte får någon konsekvens då denna röstning är anonym. men KAN få konsekvenser för personen som det röstas om. tycker alla frågetrådar som innefattar att välja och vraka bland umare borde förbjudas, pronto.


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

Nachac: Däremot tycker jag inte att dylika trådar bör förbjudas då jag tycker det är för mycket moraliserande mikromixter.

läs min övergånde kommentar


   
SvaraCitera