Aviseringar
Rensa alla

Att skada sig själv


Ämnesstartare

Har suttit ikväll och tryckt några köksknivar emot min vänstra handled, alla har väl varit olika vassa.
Men inte fan händer det något..
Får mig att tänka på hur stark våran hud ändå är.. visst, hade jag dragit till plötsligt så hade jag säkert gått igenom med de flesta av de där knivarna.. Men jag tryckte riktigt hårt.. så pass hårt så att jag kände hur det kittlade till i handen utav nerverna som trycktes ihop..
Hur hårt ska man behöva trycka egentligen? [shake]
Eller kanske är det dags att vässa knivarna..

Tankar?
Funderingar?
Erfarenheter?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Du ska la inte trycka, du får la riva, ta ett rakblad istället. Fast dumt att skada sig på sätt som syns.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den tanken har redan funnits.. men har inte det hemma, jag kör med rakapparat..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför vill du skada dig? Och angående tillvägagångssätt finns det inte riktigt några smärtfria alternativ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns la andra sätt att skada sig på än att skära sig, varför vill du just skära dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Casull:

Får mig att tänka på hur stark våran hud ändå är

sjukt, satt precis och lyssnade på Ricky Gervais Guide to the human body, där de råkade prata om just huden [crazy][crazy] exakt nu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

annoyed:

Varför vill du skada dig? Och angående tillvägagångssätt finns det inte riktigt några smärtfria alternativ.

En flaska whiskey och ett hagelgevär ute i skogen har jag alltid föreställt mig varit det mest smärtfria.. om man bortser från den mentala smärtan (som man redan antagligen är mer eller mindre "van" med).
Eller är hagelgevär verkligen så effektivt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sil3m:

varför vill du just skära dig?

annoyed:

Varför vill du skada dig?

För att jag mår extremt dåligt och har målat in mig i ett hörn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var rationell i stället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Var rationell i stället.

Det sista jag behöver är att rationalisera mina livsval just nu [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, det vore ju dumt att göra rätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Casull:

målat in mig i ett hörn.

Casull:

extremt dåligt

Hur? Vad? Berätta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hitta på någonting annat istället. Detta gör ju bara ditt mående värre. Dina problem försvinner ingenstans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Ja, det vore ju dumt att göra rätt.

Att vara rationalistisk betyder inte automatiskt att man gör rätt..
Jag kan vara rationalistisk utan att det behöver ha någon som helst förankring i någon sorts verklighet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

annoyed:

Hur? Vad? Berätta.

Såklart så är det inte en enda händelse som det här beror på, det är något som byggt under ett tag.
Jag har gjort vissa beslut som kommer påverka mig många år framöver, oavsett vad jag gör från och med nu.
Men förr eller senare så räcker det väl med minsta lilla.. inte för att säga att det senaste var något litet.


   
SvaraCitera