Aviseringar
Rensa alla

Att störa när SD-are håller tal


isola: Det är rätt att störa dem när de kommer in på ämnen där de har inhumana/andra åsikter, men inte annars

alltså dem mest extrema åsikterna som reducerar männskliga rättigheter. 


   
SvaraCitera

Stekarn: Låt dem bara va ni är så jävla pk, mår illa av att se det

Trött


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker ej att man har rätten att stå emotsagd men finns andra sätt att göra det på än att störa. 


   
SvaraCitera
Toveks

Hur stör man när man är tyst? Nu tänker jag på det som varit i flera städer där folk vänder ryggen till.


   
SvaraCitera
reben

vet inte va ja tkr som vanlit


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Correh:
Det är självklart fel, vill vi ha en fungerande demokrati? 
Då måste vi låta folk få framföra sina åsikter.
Vänstern är vidrig.

Ja jag sympatiserar med SD, har röstat SD i två val och kommer att göra det igen.

Här är en man som står upp för sin grej, om jag delar åsikt med honom eller ej är inte rellevant. Men han säger vad han tycker och följer inte den här pk-strömmen som ni andra. Jag respekterar honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Det är fel att störa deras tal

Demokrati. Även idioter har rätt till en åsikt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det inte odemokratiskt att förbjuda motståndare från att visa missnöje då? De brukar trots allt visa sig på offentliga platser, där alla har rätt att vara & uttala sig. 

rulltorta : Demokrati.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka: Är det odemokratiskt att förbjuda motståndare från att visa missnöje då? De brukar trots allt visa sig på offentliga platser, där alla har rätt att vara & uttala sig.

Nä. Kändes mest dumt att "störa" tyckte jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rulltorta : Nä. Kändes mest dumt att "störa" tyckte jag

Då är ''demokrati'' irrelevant. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Det är rätt att störa deras tal pga

Man borde få göra det i en demokrati. Bra att ta ställning mot rasism också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka:

Då är ''demokrati'' irrelevant. 🙂

Oki Daario Naharis, du vinner! 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fast i enj demokrati har ju alla rätt att uttala sig också, så där blir det ju lite moment 22


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Det är rätt att störa deras tal pga

Finns en poäng i att uppvisa hur ovälkomna de är samt motverka legitimisering av partiet och dess politik. Snack om censur är bara löjligt.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

i min syn på demokrati så är det inte ok. ialla fall inte då jag känner att yttrandefrihet ska vara en del av den. Nej har en någonting emot vad en annan har för åsikt då är det ju bara att hålla ett "bättre" tal.... Men människor tycker att det är mycket roligare att vara störande och jävliga så en sån verklighet lär ju aldrig inträffa.


   
SvaraCitera