Aviseringar
Rensa alla

Att ta emot/söka välgörenhet


Ämnesstartare

Är uppväxt med att det är fult att ta emot hjälp. Men då jag jag också vuxit upp i tider då man spädde ut mjölken med vatten. Så har man det svårt tycker jag att det är ok att söka hjälp, men då tycker jag att det ska vara ganska illa, alltså att du har svårt med tak över huvud, mat, medicin eller dylikt.

Men det är såklart upp till var och en vad man känner är ok, för i slutändan är det ju upp till någon annan att ge dig hjälp, det är ju inget du snor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:
Är uppväxt med att det är fult att ta emot hjälp. Men då jag jag också vuxit upp i tider då man spädde ut mjölken med vatten. Så har man det svårt tycker jag att det är ok att söka hjälp, men då tycker jag att det ska vara ganska illa, alltså att du har svårt med tak över huvud, mat, medicin eller dylikt.

Men det är såklart upp till var och en vad man känner är ok, för i slutändan är det ju upp till någon annan att ge dig hjälp, det är ju inget du snor.

Ja precis. Men det är ju ändå bra att ta hjälp innan man är på botten. Dock är ju väldigt många som får hjälp kapabla att hjälpa sig själva istället för att förlita sig på andra men det är väl en annan fråga.

Mm fast då finns ju inte resurserna när folk med "riktiga" problem behöver dem. Jag tycker dock att det behövs bidrag till ickenödvändiga saker såsom någon resa (i speciella fall) men att det ska ha en separat organisation/avd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Jag tycker dock att det behövs bidrag till ickenödvändiga saker såsom någon resa

Om ett företag väljer att göra något sådant har jag inga problem med. Men jag vill inte att skattepengar skall gå till sådant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Om ett företag väljer att göra något sådant har jag inga problem med. Men jag vill inte att skattepengar skall gå till sådant.

Är nog mest kyrkor och dyl så tror ej att det är skattepengar. Går det genom sjukhus så är det nog skattepengar kanske iof.


   
SvaraCitera