Aviseringar
Rensa alla

att ta konsekvenserna av ens val


Ämnesstartare

kortfattat: vad ska jag göra?

scenario: tänk dig att din familj åkt på utlandssemester till det där stället de jämt längtar till, det som du börjat tröttna på.

istället väljer du att sommarjobba på ditt första jobb (du har aldrig ens praoat). det är bra betalt, bra arbetstider och du får grym motion.

eftersom du i början av sommaren åker på träningsläger utomlands är du rätt nöjd gällande solsemester. dessutom behöver du pengarna till att kunna ta körkort och ta studenten.

nu sitter du ensam hemma i två veckor. du ångrar ditt val.
du ångrar att du inte frågade den stränga chefen om två dagars ledigt för att kunna åka till utlandet och familjen i en vecka.

därför sitter du själv hemma i två veckor. det har gått en dag. du saknar dem redan, du som aldrig aldrig någonsin haft hemlängtan.
du, perfektionisten, inser alldeles för sent att du gjort fel val i detta i-lands-problem.

vad skulle du göra?


   
Citera
Ämnesstartare

putte:

vad skulle du göra?

bit ihop och sluta gnälla. Se saker positivt och om du inte kan det var smartare i framtiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle sett det som en övning inför vuxenlivet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ringt en god vän och gått till närmsta krog.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

putte:

själv hemma i två veckor.

är ju awesome[party]


   
SvaraCitera

putte:

du ångrar att du inte frågade den stränga chefen om två dagars ledigt för att kunna åka till utlandet och familjen i en vecka.

aa där förlorade du mig


   
SvaraCitera

TVÅ dagars ledigt för att vara med familjen i EN VECKA? vaaa?? ..??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kablash_:

TVÅ dagars ledigt för att vara med familjen i EN VECKA? vaaa?? ..??

tror hon hade typ 2 dagar kvar på jobbet kanske[confused] annars är jag förvirrad oxå[tired]


   
SvaraCitera

putte:

vad skulle du göra?

Träffa kompisar. Jag var med kompisar varje dag även fast att jag jobbade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad gör jag här


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Netherlick:

tror hon hade typ 2 dagar kvar på jobbet kanske annars är jag förvirrad oxå

flyget går endast en gång i veckan, vilket infaller på en arbetsdag. med beviljad ledighet är alltså den sista av de två bokade veckorna möjlig.

farbror gugge:

är ju awesome

om det inte vore för att alla grannar vet om detta faktum, samt är tillsagda att kolla att inga människor kommer hit på kvällen.

Netherlick:

bit ihop och sluta gnälla. Se saker positivt och om du inte kan det var smartare i framtiden.

någon måste ju fylla kvoten av gnällande tonåringar med för få verkliga problem i livet för att kunna beklaga sig, är det inte så?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

putte:

om det inte vore för att alla grannar vet om detta faktum, samt är tillsagda att kolla att inga människor kommer hit på kvällen.

du behöver ju itne ordna värsta festen :C men ändå mys att vara hemma själv om man bor med sina föräldrar liksom.[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

putte:

någon måste ju fylla kvoten av gnällande tonåringar med för få verkliga problem i livet för att kunna beklaga sig, är det inte så?

inbillning. Finns en whine tråd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skulle satsa på mitt liv


   
SvaraCitera

hade jublat...


   
SvaraCitera