Aviseringar
Rensa alla

Att tatuera sig, framtida problem?


Ämnesstartare

Jag vill tatuera mig, på vilka ställen på kroppen kan en tatuering försvåra jobbanställningar i framtiden?
Exempelvis om ett jobb har någon slags klädkod där dom anser att tatueringar över hela ansiktet eller överfulla armar kanske inte riktigt passar in (okej, ett ganska stort förgående exempel, men så att ni fattar!)

[cheers]


   
Citera

går ju annars att ta bort tatueringar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jo, men hade inte planerat att göra en för att sedan ta bort den
jag vill ha kvar den för att den kommer betyda mycket [smile]


   
SvaraCitera

Armar, ansikte, hals - sådant som en vanlig t-shirt och ett par byxor inte kan dölja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej, tack!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Armar, ansikte, hals - sådant som en vanlig t-shirt och ett par byxor inte kan dölja.

exakt vad jag tänkte skriva.. dom reglerna gäller i mitt jobb.. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zannii:

Jag vill tatuera mig, på vilka ställen på kroppen kan en tatuering försvåra jobbanställningar i framtiden?

Du kan ju välja att tatuera ett område som är lätt att dölja. T.ex. magen eller överarmarna eller något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

går ju annars att ta bort tatueringar

haha känns ju värt att tatuera något med inställningen "ja det går ju faktiskt att ta bort". Ska man tatuera sig så ska inte tanken finnas att det ska gå att ta bort, det är ju det som är vitsen.


   
SvaraCitera

köttfärssås:

går ju annars att ta bort tatueringar

ah lycka till. man lär se ut som köttfärssås efter.

zannii:

försvåra jobbanställningar i framtiden?

ja det fösvårar jobbanställningar.

Nacke
hals
underarmar
händer
ansikte
huvud
vader (om man använder korta byxor)

______

tatueringar= värdelöst skit.


   
SvaraCitera

har dock "tagit bort" en tatuering en gång. nu har jag ett stort ärr (som en ljus fläck) på ryggen.
använde ett rivjärn.
fick göra om proceduren 6 gånger.

mitt tips: gör det inte, går inte att ta bort sen om du inte opererar för några 20 eller 50.000 kronor.


   
SvaraCitera

obrukbar:

haha känns ju värt att tatuera något med inställningen "ja det går ju faktiskt att ta bort". Ska man tatuera sig så ska inte tanken finnas att det ska gå att ta bort, det är ju det som är vitsen.

Iofs.[wink]

ArbetaMera:

ah lycka till. man lär se ut som köttfärssås efter.

ArbetaMera:

använde ett rivjärn.

laser


   
SvaraCitera

köttfärssås:

laser

10.000 kronor så kanske det går bort


   
SvaraCitera

tror folk blir mer och mer accepterande för tatueringar. men det är ju inte till fördel vid en anställning. en annan sak att tänka på är att alla losers har tatueringar[crazy]


   
SvaraCitera

ArbetaMera:

10.000 kronor så kanske det går bort

rivjärn är inte bra.


   
SvaraCitera

köttfärssås:

rivjärn är inte bra.

pengar växer inte på träd.


   
SvaraCitera