Aviseringar
Rensa alla

Att tjejer mognar snabbare än killar..


Ämnesstartare

..vet de flesta redan om. Dock så tog jag upp detta med min pojkvän - verkligen inte för att han skulle ta det personligt - utan det var endast ett konstaterande under en diskussion. Däremot blev väldigt sur och vägrade prata med mig om jag inte fick fram ett bevis.

Jag försökte finna något på internet, men är så jävla kass på sånt.
Så han blev lycklig och ansåg sig vunnit vår lilla dispyt - men jag vill inte förlora!

Någon som är bra på Internets sökmotorer och har tips på vart jag kan finna bevis på detta? För det är sant!


   
Citera
Ämnesetiketter

det ska ju tydligen vara så dock märks det ju inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

dock märks det ju inte.

Tja, undantag finns ju alltid


   
SvaraCitera
kachin

OF 5:

det ska ju tydligen vara så dock märks det ju inte.

+1


   
SvaraCitera

Guide Me Home:

Tja, undantag finns ju alltid

ja vist gör det de så många att man ibland undrar om det inte är tvärt om


   
SvaraCitera

Guide Me Home:

För det är sant!

Tjejer mognar tidigare fysiskt. Psykiskt är jag mycket tveksam till, då det också har mycket med livserfarenhet att göra.


   
SvaraCitera

Skulle vilja att den här posten klistras, då detta påstående kommer ungefär en gång i veckan, minns:
Tjejer mognar snabbare än killar fysiskt.

Punkt.


   
SvaraCitera

Guide Me Home:

detta? För det är sant!

Fysiskt, ja. Och sådan upplysning kan du väl finna på ungdomsmottagningen eller något.


   
SvaraCitera

Din pojkvän vann[smile]


   
SvaraCitera

Tråden är ju egentligen över, men jag bevakar och hoppas på lite mothugg från kjoltygen imorgon.


   
SvaraCitera

Det stämmer nästan alltid. Vi hade en tjej i 9:an som var på en 6:e - klassares-nivå. Och några tjejer i gymnasiet var på åttondeklassares-nivå.

Så 1 en av 10 är det inte.


   
SvaraCitera

alla är vi efterblivna, omfamna tanken


   
SvaraCitera

Tjejer mognar inte snabbare. Däremot har de en förmåga att redan vid tidig ålder anta en fasad där allt som är tråkigt blir moget, och därav blir skittråkiga. Detta ska givetvis inte förväxlas med faktiskt mognad, som (haha, ja, jag vet att det här påståendet är rätt vågat) är INDIVIDUELLT, typz.

True story.


   
SvaraCitera