Aviseringar
Rensa alla

Att tycka utan att tänka


Ämnesstartare

Tjabba!

Klockan är sent såg jag nu men jag kom på att jag vill diskutera en grej. Den här bilden har ni nog sett:

heineken-dog-fight-protest.jpg

En ganska hemsk bild, vilket gör att folk gärna delar den. Tyvärr så tänker folk inte på att det tar ungefär 10 sekunder att googla "Heineken dog fighting" och kolla om någon på Heineken faktiskt godkände att deras prylar användes i det här sammanhanget. Kollar man efter så visar det sig att klubbägaren köpt in öl och prylar och haft något promotionevent dagen innan och inte plockat undan flaggorna efteråt. Känns som en aningen mer rimlig historia än att ett stort företag skulle bajsa ner sitt rykte för att få in lite pengar från ett hundslagsmål i Mongoliet, men det tänker inte de tusentals rövskallar som delat bilden. 

Jag ser det här ganska ofta när saker och ting diskuteras. Folk väljer att tycka saker som passar in i deras världsbild utan att ta reda på hur saker och ting faktiskt ligger till. Diskutera. 


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Ja, det är not rätt vanligt. Folk vill ha nåt att klaga och vara missnöjda över, så de ser saker ut den vinkel som ger dem möjlighet till detta.


   
SvaraCitera
reben

d e ngt av d sämsta m sociala medier. ser sånt på fb hela tid1. o cpn länkar fria nyheter elr dylikt o sen e d nån som nt kan tänka sj som tror d e 1 riktig nyhet osv, delar vidare. folk vet nt va källkritik idag. gör man nt sånt i skolan. borde läggas mer tid på de


   
SvaraCitera

No shit... "bästa" är ju alla retards som delar bilder på folk som kommit bort hur som helst, är exempelvis personer med hemlig identitet som på så vis hittats...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben: d e ngt av d sämsta m sociala medier. ser sånt på fb hela tid1. o cpn länkar fria nyheter elr dylikt o sen e d nån som nt kan tänka sj som tror d e 1 riktig nyhet osv, delar vidare. folk vet nt va källkritik idag. gör man nt sånt i skolan. borde läggas mer tid på de

Om det inte är för mycket begärt så kanske du skulle kunna stila till ditt språk åtminstone till den grad att man inte riskerar en hjärnblödning av att försöka läsa det.


   
SvaraCitera
reben

Nachac:

Om det inte är för mycket begärt så kanske du skulle kunna stila till ditt språk åtminstone till den grad att man inte riskerar en hjärnblödning av att försöka läsa det.

tack för konstruktiv kritik ska nog överväga att göra d =) 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben: tack för konstruktiv kritik ska nog överväga att göra d =)

Uppskattas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shitt..
alla som tror på dedär bilden är så jävla dumma...Seriöst hur faan kan man tro nått sont om ett kännt före tag?? Väcks upp..Dom skulle aldrig göra så tänk lite själva som sackt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Om det inte är för mycket begärt så kanske du skulle kunna stila till ditt språk åtminstone till den grad att man inte riskerar en hjärnblödning av att försöka läsa det.

Lite hjärngympa skadar väl aldrig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd: Lite hjärngympa skadar väl aldrig?

Är av den bestämda uppfattningen att den typen skadar. Som att böja sina leder åt fel håll.


   
SvaraCitera

Det är ungefär som när smålänningar och värmlandsbor gnäller över invandrare när dom knappt har träffat över 100st i sitt liv. Det är väl föräldrarnas fel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac: Som att böja sina leder åt fel håll.

haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Är av den bestämda uppfattningen att den typen skadar. Som att böja sina leder åt fel håll.

jämför du konventionellt vårdat svenskt skriftspråk med mänskliga kroppsdelar? 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gillar att tänka utan att tycka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp: jämför du konventionellt vårdat svenskt skriftspråk med mänskliga kroppsdelar? 😀

Jag gör tydligen det!


   
SvaraCitera