Aviseringar
Rensa alla

Att välja rätt?


Ämnesstartare

Jag överanalyserar alltid. Man blir så jävla less att alltid komma på sig själv med att googla saker och läsa i timmar, men blir ändå aldrig helt övertygad till att välja något. Eftersom man inte vet om det är den bästa lösningen.
Visst man lär sig mycket, men det är frustrerande att inte kunna välja något man verkligen känner för och köra på de till 300% .

Valen kan vara allt möjligt från vilken utbildning man ska läsa eller vilken klass man ska spela i wow.
Ja när man säger det låter det helt jävla sjunkt, har nog spenderat mer tid på att grubbla över vad jag ska spela istället för att bara göra.

Känns alltid som vill ha ett kvitto på att de ska bli exakt som man förväntar sig, och att de ska bli det absolut bästa.

Till att börja med, hur vet man ens när man har valt rätt?
Hur brukar ni lösa problemet?


   
Citera

Limneson:

hur vet man ens när man har valt rätt?

Det vet man inte. Men man märker det. Och det är aldrig för sent att ändra sitt val.

Limneson:

Hur brukar ni lösa problemet?

Brukar läsa på ytan av vad jag har att välja mellan. Det som verkar bäst, fördjupar jag mig i, tar ett leap of faith och går på min magkänsla.

Det är aldrig för sent att börja om. Men grubblar man för länge, missar man att leva.


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Och det är aldrig för sent att ändra sitt val.

Om du bestämmer dig för att hugga av din penis med en yxa. Då är det för sent att ändra sig efter [no-no]


   
SvaraCitera

ChickiBull:

Om du bestämmer dig för att hugga av din penis med en yxa. Då är det för sent att ändra sig efter [no-no]

Icke då. Bara till att stoppa penisen i munnen och ta sig till närmsta sjukhus och få den tillbakasydd. [no-no]


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Icke då. Bara till att stoppa penisen i munnen och ta sig till närmsta sjukhus och få den tillbakasydd. [no-no]

Om du bestämmer dig för att äta upp den sen DÅ är det försent att ångra sig efter [no-no]


   
SvaraCitera

ChickiBull:

Om du bestämmer dig för att äta upp den sen DÅ är det försent att ångra sig efter [no-no]

Dude. Varför skulle man vilja äta sin penis? [sad]


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Dude. Varför skulle man vilja äta sin penis? [sad]

[cry]


   
SvaraCitera

Bara gör lite fler saker, så får du fler erfarenheter/upplevelser att analysera.


   
SvaraCitera

"vad som är rätt det får vi ju förhandla om" - P Wallenberg


   
SvaraCitera

"En plan är en lista på saker som aldrig händer" - Militärt ordspråk.

man vet aldrig vad som är rätt, och oftast väljer man (jag iaf) fel, men det är bara att göra det bästa av situationen.

Testa att göra vissa mindre viktiga saker till impulsval, en bra träning inför framtiden.

"Hellre ett okej beslut nu än ett perfekt imorron" - Annat militärt ordspråk


   
SvaraCitera

Det enda rätta.


   
SvaraCitera

Limneson:

Till att börja med, hur vet man ens när man har valt rätt?
Hur brukar ni lösa problemet?

Jag tror sådana saker kommer till en när man inte har så jävla mycket skräp i hjärnan. Det är upp till en själv att göra. Typ Yoga och meditation osv.


   
SvaraCitera