Aviseringar
Rensa alla

Att vara lång


Ämnesstartare

Ni som inte bryr er skit i detta 

Jag är en kille på 16 bast och är 204

Hur är det egentligen att vara lång, jo det är så att folk frågar ofta hur lång man är och tittar lite konstigt också. Jag förstår inte varför man måste fråga ``hur lång är du?`` jag som lång går inte fram till någon och frågar ``vad väger du?`` det anses som en jätte ful fråga men enligt mig är det samma fråga bara olika betydelse. Rent socialt så är det jobbigaste när flera går på rad och pratar så hör du inget om det blåser minsta lila.

Medel längden tänker ofta, han var lång och sen frågar man hur lång han var 190 kanske. När jag får en sådan fråga så skakar jag bara på huvudet och säger ``jag anser att killar under 195 inte är långa de tillhör medellängden och tjejer bli inte arga nu men ni upptill 175 ni är inte långa ur en lång persons syn. Jag kan förstå er på ett vis ni tycker alla som är längre än er är långa.

Sen skulle jag säga att det är mest synd om tjejer över 185, allt blir jobbigt att handla kläder ska vi inte prata om för om du hittar något så är det tur för dig. Sen när du är ute och gå på stan så kollar alla konstigt på dig och om du har tur så frågar någon hur lång du är också. Tjejer har det tuffare överlag deras pubertet är betydligt jobbigare än vad våran är killar, detta medgör att det kan få dålig självkänsla och det medför att man kryper ihop och försöker bli mindre, gör inte det!! Akta era ryggar. Sen är det så att det ofta finns det som säger att det är fult att vara lång och smal detta gör att det inte mår bättre jag skulle säga att det är betydligt mer attraktivt än vad en tjej på 165 är. Så tänk inte så, långa killar över 2m letar ofta efter lite längre tjejer.

Ett problem till är att långa i tonåren ofta är smala också det gör ju inte så att vi ser kortare ut utan tvärt som vi ser längre ut. Detta kan medföra att vi mår dåligt för inte vi har samma kroppsbyggnad som andra. Sen kan man ha växtvärk och det är ingen höjdare inte för att jag har lidit av det men många har.

Det finns självklart fördelar av att vara lång också det som alla vet vi når översta hyllan och de är många avundsjuka på men det säger dom inte med den trevligaste tonen alltid utan drar till med någon otrevlig ton.
Men alla som tillvärkar grejer tänk lite hur tänker ni när ni hänger upp saker i taket på 193. Sen vanliga strandad sängar är ingen höjdare fötterna är utanför när huvudet är så långt upp det kommer, täcket täcker inte alltid hela kroppen utan antingen få fötterna frysa eller axlarna det är bara och välja. Sen har vi dessa gavlar om nu sägarna ska vara 2m så kan väl ni väl vara snälla och ta bort dessa jävla gavlar vid fötterna alla sover inte rakt!!
Ni medellånga vist tycker ni att det är trångt på flyg. Tänk om benens skulle vara 10 cm till hur skulle det vara då, ja precis som vi har det ingen höjdare och det är inte gratis att boka extra benutrymme ska jag säga det kunde väl vara gratis för alla över 195 eller skulle det vara så svårt.

Nu ska jag berätta om en sak när jag och min mamma (hon är 190) var och handlade på RUSTA en av personalen kom fram och frågade vad vi hade ätit min mamma svarade då jo det kommer från den småländska plätten, mannen sa då ja du ska jag e det till mina barna så dom också bli så lång. Detta skulle jag säga är bland det värsta de kan säga till en. Kan tillägga att denna mannen var på 175 och var nog inte så stolt över sin längd.


   
Citera
Ämnesetiketter

Spela roll om man är lång,kort,smal eller tjock.  Du har bara en kropp så varför våndas över den??!


   
SvaraCitera

må inte dåligt över din längd, var glad över att du är lång
Skulle vara fett stolt över min son om han var lika lång som du är 🙂

jag är 152 haha, vi kan gifta oss *tröstflörtar*

men måste erkänna att det kan se kul ut med långa, smala människor. Men det är för att det är så ovanligt att se, samma med jättekorta
blir så stor kontrast till de övrigas utseendet, inget konstigt med det


   
SvaraCitera

Jag är 155 cm, kommer antagligen inte växa mer än 5-10 cm till. Jag kommer förbli kort hela mitt liv men det är något man behöver acceptera. Att gå runt och vara konstant missnöjd över allt som man inte kan ändra på mår ingen bra av. Slappna av lite. Seriöst.


   
SvaraCitera
Yaren

Cool story bro


   
SvaraCitera

Ok ska tänka på det nästa gång jag tillverkar saker 🙂


   
SvaraCitera

gammalumare:
må inte dåligt över din längd, var glad över att du är lång
Skulle vara fett stolt över min son om han var lika lång som du är 🙂

jag är 152 haha, vi kan gifta oss *tröstflörtar*

men måste erkänna att det kan se kul ut med långa, smala människor. Men det är för att det är så ovanligt att se, samma med jättekorta
blir så stor kontrast till de övrigas utseendet, inget konstigt med det

Hahah kul att vara sjukt stolt över sitt barns längd 🙂


   
SvaraCitera

Najs med långa killar


   
SvaraCitera

pustar ut


   
SvaraCitera

mycket trevligt av dig att skapa en tråd om hur jobbigt det är att vara lång, men samtidigt skriver att det inte är lika attraktivt att vara kvinna på 165cm 
najs bodyshaming är så.jävla.najs. 

mvh 155 


   
SvaraCitera

FruLiten: mycket trevligt av dig att skapa en tråd om hur jobbigt det är att vara lång, men samtidigt skriver att det inte är lika attraktivt att vara kvinna på 165cm 
najs bodyshaming är så.jävla.najs. 

mvh 155

hur tror du det är o va kille på 165 då Tumme ned


   
SvaraCitera

FruLiten:
mycket trevligt av dig att skapa en tråd om hur jobbigt det är att vara lång, men samtidigt skriver att det inte är lika attraktivt att vara kvinna på 165cm 
najs bodyshaming är så.jävla.najs. 

mvh 155 


   
SvaraCitera

längd-diskussioner spårar alltid ut genom att en person dömer ut andra kroppstyper och de ställs emot varandra och jämförs som "killar gillar..." "tjejer gillar..."


   
SvaraCitera

ceka92: längd-diskussioner spårar alltid ut genom att en person dömer ut andra kroppstyper och de ställs emot varandra och jämförs som "killar gillar..." "tjejer gillar..."

+1


   
SvaraCitera
b1son

killar ska va långa o tjejer ska va korta
så e d väl


   
SvaraCitera